Billed censur i KompoZer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Billed censur i KompoZer

Indlægaf Jan » ons feb 25, 2009 8:33

Når jeg henter en gammel side, med billeder ned fra nettet så får jeg kun vist nogle af billederne.

Denne gang ved jeg, at jeg ikke har kvajet mig for billederne er i den samme mappe alle. Og så er det jeg ikke kan forstå, hvorfor det er nogle der bliver vist. Udøver KompoZer censur?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Billed censur i KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 25, 2009 10:32

Du er sikkert stødt på KompoZers indbyggede gamle gris-filter, der stopper billeder af letpåklædte damer. :twisted:

Nå spøg til side, jeg ved ikke, hvad der går galt. Er det en offentlig side, så kan jeg prøve, om jeg kan indlæse billederne, eller om jeg kan se, om der er noget specielt ved dem. Det kan fx tænkes, at de indlæses med JavaScript, og JavaScript afvikles ikke af KompoZer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons feb 25, 2009 11:30

Ups - så har KompoZer afsløret, at jeg er en gammel gris.

Men hvad der kan undre mig endnu mere er, at når jeg copy/paste siden, uden billeder, så vises billederne udmærket i tekstbehandlingsprogrammet.

De sidste sider jeg har haft problemer med er, mine erindringer og artiklen om F/V Brda.

En anden ting ting som iøvrigt også undrer mig er, at på et pdf-dokument står to af billederne helt tåbelig. De er ellers omgivet af et flydestop, og burde være venstrestillet. Det kan ses her: http://janss.dk/pdf/erindringer.pdf
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 25, 2009 11:47

Jan skrev:De sidste sider jeg har haft problemer med er, mine erindringer og artiklen om F/V Brda.

Har du links til dem?

Jan skrev:En anden ting ting som iøvrigt også undrer mig er, at på et pdf-dokument står to af billederne helt tåbelig.

Hvilke to? Nu har jeg været gennem alle 37 sider, og jeg synes ikke lige, der er noget, der springer i øjnene.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons feb 25, 2009 12:10

Kim Ludvigsen skrev:Har du links til dem?

Jep: http://janss.dk/erindringer.php

og: http://janss.dk/brda.php

Kim Ludvigsen skrev:Hvilke to? Nu har jeg været gennem alle 37 sider, og jeg synes ikke lige, der er noget, der springer i øjnene.

Det er på side 16. Hvis den side vises rigtigt på din computer, så må deet jo være ok. Men det er da underligt, at jeg ikke selv kan tjekke udseendet.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 25, 2009 12:56

Jan skrev:Det er på side 16. Hvis den side vises rigtigt på din computer, så må deet jo være ok. Men det er da underligt, at jeg ikke selv kan tjekke udseendet.

Nu bruger jeg godt nok et specielt program til at se pdf'er, men det burde nu være det samme i andre programmer:
http://kimludvigsen.dk/projekter/janss-pdf.jpg

Bemærk for øvrigt, at der er en > nederst på siden. Er der også det på den originale side?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 25, 2009 13:00

Jan skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Har du links til dem?

Jep: http://janss.dk/erindringer.php

og: http://janss.dk/brda.php

Når jeg indlæser de to sider i KompoZer, får jeg indlæst de samme billeder, som er på hjemmesiden. Har du prøvet at genstarte KompoZer?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 25, 2009 13:02

Kim Ludvigsen skrev:
Jan skrev:Bemærk for øvrigt, at der er en > nederst på siden. Er der også det på den originale side?

Og det kan jeg nu se, at det er der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons feb 25, 2009 14:25

Mange tak Kim

Nej jeg har ikke genstartet KompoZer, men jeg har lukket siden og åbnet den igen. Og så ser jeg kun nogle af billederne.

Og så er jeg igen et gammelt fjols. Nårh - nej det er selvfølgelig gammel gris filteret der driller. Fordi billedfejlen er nu på side 17 i pdf dokumentet.

Den > som optræder på side 16 havde jeg ikke bemærket. Tak for at du gjorde mig opmærksom på den. Jeg ved nu godt hvor den kommer fra. For der var et link til toppen som jeg åbenbart kun fik fjernet delvist.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 25, 2009 15:05

Ok, så er jeg med. Koden ser rigtig nok ud, så det er nok pdf-omformeren, som ikke kan finde ud af det.

Prøv at ændre dette:
masse forskellige ting.</p>
</div>
<div class="flydestop">

Til dette:
masse forskellige ting.</p>
</div>
<div class="flydestop"></div>
<div class="flydestop">
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons feb 25, 2009 15:11

Mange tak Kim

Jeg havde godt nok tænkt på at indsætte et "tomt" flydestop. Men så gik jeg fra det igen, fordi det blev jo vist fint nok i andre forbindelser. Jeg havde ikke lige tænkt over, at det kunne være omformeren som var skurken.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » ons feb 25, 2009 16:44

Dette blot til orientering. Jeg tror der er en sammensværgelse mod mig.
Da jeg ville lave en ny pdf fil kunne jeg ikke få lov til at overskrive, eller slette den gamle og jeg havde lukket andre programmer.

Filen blev gemt i en anden mappe, og jeg genstartede pc. Når jeg skriver filens URL i søgemaskinen får jeg oplyst, at filer ikke starter med %PDf. Men når jeg udskfter "erindringer" med et af de andre filnavne, går den glat igennem. Det ser nu også ud til, at filen er blevet meget mindre.

Jeg bakser videre med det. Skrev kun dette for, at du ikke skulle undre dig over, at det trak ud med response.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » tors feb 26, 2009 5:40

Pdf-omformeren er frikendt. Fejlen sker når jeg paster siden ind i OpenOffice.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 26, 2009 8:32

Ok, så er det jo bare at indsætte linjeskift der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors feb 26, 2009 11:14

Øv, nu er jeg helt flov.

Men jeg er meget glad for, at skidtet kom til at virke. Mange tak.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne