uploading af hjemmeside

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

uploading af hjemmeside

Indlægaf indy » man sep 14, 2009 13:18

Hej!
Jeg har endelig fået komponeret en midnre hjemmeside - men når den uploades ser den absolut ikke ud som i Kompozer - mon jeg gør noget forkert - eller kan det være min yudbyder der ikke understøtter et eller andet? Gemmer den færdige hjemmeside (kun 1 side) som index.htm og prøver herefter via ftp at uploade den!
Indy
indy

Re: uploading af hjemmeside

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 14, 2009 14:20

Har du et link til siden?

Fortæl også, hvad der er forkert, og hvilket program du bruger til at se siden med.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf indy » man sep 14, 2009 15:19

Ja - link er www.erhvervsefterforskerne.dk!
Der er det galt at siden ser meget fin ud med farver o.s.v. - men når den er uploadet ser den ud som når du prøver linket!
Mvh
indy
indy

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 14, 2009 15:35

Du mangler at uploade stilarket. Det er filen 1-1-1.css.

Du har også et problem med dit billede som dels ikke er blevet uploadet, og som dels har en forkert adresse i sidens kode.

Når du laver en hjemmeside, så opret en ny mappe til siden. Kopier så alle billeder, du vil bruge, over i mappen, og indsæt derefter billederne fra mappen. Så vil adressen til billederne blive korrekt. Og hvis du bruger upload-funktionen i KompoZer vil billederne også automatisk blive uploadet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf indy » man sep 14, 2009 17:28

Uploade stilarket?? jeg ved ikke lige hvordan du mener jeg skal gøre det?
Kan jeg uploade direkte fra kompozer via hvilken knap??
Indy
indy

Indlægaf Kim Ludvigsen » man sep 14, 2009 17:45

Hvis du har brugt et andet program til at uploade selve html-filen, kan du bruge det samme program til at uploade filen 1-1-1.css.

Du kan desuden overføre html-filen, billeder og css-filen direkte i KompoZer via knappen Overfør. Det skal dog siges, at sitemanageren i KompoZer - den der bruges til at overføre filer - er programmets svage punkt, og den har nogle fejl. Den burde dog virke i dette tilfælde.

Sitemanageren skulle få en kraftig opdatering i den næste version af KompoZer, der forhåbentlig udsendes senere i år. En betaversion er lige på trapperne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf indy » man sep 14, 2009 18:38

Hej igen!
Jeg er vist lidt tung i det:))
Hvad mener du med at uploade filen 1-1-1.css?
Jeg downloadede alle skabeloner til mit skrivebord og i kompozer åbnede jeg filen 1-1-1 og komponerede min side.
Herefter kaldte jeg den index.htm og brugte overfør?
Det var måske en ide at jeg købte instruktionshæftet kompozer?? hvor kan man nemmest købe dette?
Mvh
Indy
indy

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 22, 2009 8:22

Undskyld, jeg havde overset dit svar.

Normalt skulle css-filen blive overført automatisk, når du klikker på knappen Overfør. Men som tidligere nævnt, så kan sitemanageren godt drille nogle gange. Du kan overføre filen manuelt med et ftp-program eller via et netværkssted, du kan læse om et netværkssted her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... .php#mappe

Hæftet om KompoZer kan jeg selvfølgelig varmt anbefale. Det kan købes i boghandlere og direkte fra Libris' hjemmeside: http://libris.dk/isbn/978-87-7843-819-5
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne