Virus

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Virus

Indlægaf Abbelex » lør nov 25, 2006 20:11

Hej, jeg har et mindre problem.

Jeg havde en pc'er som i lang tid var ubeskyttet m.h.t. virus. Dette medførte i løbet af kort tid at jeg ret ofte fik pop-ups med sextilbud fra lokalområdet og slige henvendelser. Jeg formatterede harddisken, og uden at være koblet op til nettet installerede jeg først winXP og Norton Internet Security 2007. Først efter installation loggede jeg på internettet og det første jeg gjorde var at hente opdateringer til Norton.

MEN Min pc'er er stadig langsom, og indimellem kommer der stadig pop-ups. Har min cpu fået virus udenom Norton? men alt er jo nyinstalleret og up and running! Det skulle da ikke kunne lade sig gøre at "bevare" virus, når harddisken formateres? Help, please!!
På forhånd tak.
Abbelex
Abbelex

Re: Virus

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 25, 2006 20:48

Abbelex skrev:MEN Min pc'er er stadig langsom, og indimellem kommer der stadig pop-ups. Har min cpu fået virus udenom Norton?

Det kan ikke afvises. Det vigtigste antivirus-/antispyware-program er det du har mellem ørerne. Vær altid opmærksom på, hvad du installerer, og at det kommer fra pålidelige steder.

Abbelex skrev:Det skulle da ikke kunne lade sig gøre at "bevare" virus, når harddisken formateres?

Det kan det normalt heller ikke.

Har du installeret service pack 2 og alle de andre sikkerhedsopdateringer fra Microsoft? Det er meget vigtigere end Norton.

Hvad står der på titelbjælken på de popop-reklamer du får? Det jeg efterlyser er programnavnet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt