Thunderbird: G-Mail tilbageholder visse mails.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Thunderbird: G-Mail tilbageholder visse mails.

Indlægaf Berndt » søn sep 27, 2009 11:07

Når jeg har afleveret et bidrag i et bestemt forum, som jeg er en flittig bruger af, plejer jeg at blive adviseret, når der er kommet et svar til mig.
Det holdt op for et par uger siden. Jeg kunne naturligvis selv tjekke i forummet, om der var kommet svar, men det undrer mig, at disse beskeder fra det pågældende forum pludselig betragtes som spam :roll: :?:
Der var hele 7 advis'er til mig i G-Mail's Spam-bakke her til morgen, hvor jeg fik den indskydelse at se nærmere på, hvad der gemte sig deri.
Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg ændrer indstillingerne. Selv om det jo ikke er et Thunderbird-problem, håber jeg, I kender til fænomenet og kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Mvh.
Berndt
Berndt

Geografisk sted: Sjælland

Re: Thunderbird: G-Mail tilbageholder visse mails.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 27, 2009 11:32

Nu skriver du ikke hvilket forum. Og jeg tør ikke spørge.

Jeg kender ikke så meget til Gmail, men kan man ikke fortælle, at mails fra bestemte afsendere skal slippes igennem filtret?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » søn sep 27, 2009 14:47

Det drejer sog om et diskussionsforum (sprog- og kultur), som hedder DK-Forum.de. Men jeg troede blot, at det var et principielt problem.
Jeg har jævnligt været inde manuelt og læse de modtagne svar i den forløbne tid, men for en ordens skyld gik jeg ind i G-Mail og markerede, at de pågældende tilbageholdte mails ikke skulle betragtes som spam (rubrik med flueben). Og vupti, et par min. senere var de ekspederet videre til Thunderbird, hvor jeg så kunne smide dem i papirkurven.
Jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg fremover markerer, at dette forums besvarelser ikke må betragtes som spam.

Jeg har i øvrigt et lignende problem med et sprogforum: Zwiebelfisch og Hjælpeforummet Ludvigs Hjørne ( :!: ).
Selv om jeg begge steder fra starten satte flueben i (hhv tysk og dansk) "Send mig en email, når der skrives et svar", skal jeg ind på hjemmesiderne for at læse eventuelle besvarelser, som f.eks. dit svar ovenfor.
Hvordan kan jeg rette disse fejl :?:
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 27, 2009 15:13

Jeg kender som sagt ikke gmail, men jeg kan forestille mig, at du kan angive afsendere, der skal slippes gennem spamfiltret. Evt. ved at tilføje dem i din adressebog (hos gmail).

Får du en e-mail, når der er svar her i forummet? Meningen med e-mailen er ikke, at den skal indeholde svaret. Kun gøre dig opmærksom på, at der er svaret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » søn sep 27, 2009 15:53

Nej, jeg får nemlig ikke besked om, at jeg kan klikke mig ind via den viste adresse og læse besvarelsen i forummet. Og det gælder også det nævnte sprogforum. (Heller ikke i G-Mail modtages der besked). Det forklarede jeg vist ikke helt tydeligt.
Der er som sagt sat flueben i den lille firkant.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn sep 27, 2009 16:42

Berndt skrev:Nej, jeg får nemlig ikke besked om, at jeg kan klikke mig ind via den viste adresse og læse besvarelsen i forummet.

Du får slet ingen mail, når et emne er besvaret?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » søn sep 27, 2009 23:15

Nej, jeg må selv huske at tjekke om der er kommet kommentarer. Jeg bliver i de 2 nævnte tilfælde ikke adviseret. (Derfor har jeg desværre først nu opdaget dit hurtige svar, hvor jeg lige ville se, om der var noget nyt bl.a. i Ludvigs Hjørne).
Det er jo så ikke et G-Mail problem - og skulle måske flyttes over i en anden rubrik?
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs sep 29, 2009 17:18

Det tog mig lige lidt tid og omtanke, men nu tror jeg, jeg har fundet problemet. Nederst på denne side har du en blå bjælke, hvor der står Boardindeks yderst til venstre. Hvad står der lige til højre herfor?

Hvis der står Overvåg dette emne, så overvåger du netop ikke emnet. Du skal i så fald klikke på linket (Overvåg dette emne). Teksten vil så ændres til Stop overvågning af emne.

Og ja, det snyder. Boksen med flueben vildleder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf linux-abc.dk » tirs sep 29, 2009 17:50

Det kunne vist også være her det er galt :wink:
Brugerkontrolpanel • Redigér skriveindstillinger.png
Brugerkontrolpanel • Redigér skriveindstillinger.png (64.82 KiB) Vist 8426 gange
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Jan Krag » tirs sep 29, 2009 18:54

Hej
Denne mulighed, er så også under: Rediger globale indstillinger - Posten over: Rediger skriveindstillinger
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf linux-abc.dk » tirs sep 29, 2009 22:00

Jan Krag skrev:Hej
Denne mulighed, er så også under: Rediger globale indstillinger - Posten over: Rediger skriveindstillinger

Det er desværre ikke helt rigtigt ! Det kan du ikke bruge til noget på det her forum, da funktionen "Private beskeder" er slået fra af administrator. :(
Mvh. Uffe
Brugeravatar
linux-abc.dk

Geografisk sted: Syddjurs

Indlægaf Berndt » ons sep 30, 2009 23:05

Tak for oplysningerne. Jeg håber, nogen vil komme med en yderligere kommentar, så jeg kan kontrollere indstillingerne.
Der står efter firkanten med kryds for neden: Stop overvågning af emne.
Og efter: Adviser mig ved svar som standard er der sat prik i Ja.
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons sep 30, 2009 23:09

Har du lige ændret indstilling? Tidligere skrev du "flueben". Nå, men dette indlæg kan betragtes som en prøve på, om du nu får en e-mail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Berndt » tors okt 01, 2009 0:27

Ja, jeg har sat kryds, som forklaret. Det med fluebenet var i en rubrik i GMail.
Her i Forummet er der som sagt sat et kryds i en forkant: Stop overvågning af emne (jeg synes ikke rigtigt om den anvendte logik) - og en prik i: ja, adviser mig ved svar......

Men det virker desværre ikke... :|
Mvh.
Berndt
Berndt

Indlægaf Berndt » tors okt 01, 2009 15:50

Tilføjelse: Kim Ludvigsen skrev:
Hvis der står Overvåg dette emne, så overvåger du netop ikke emnet. Du skal i så fald klikke på linket (Overvåg dette emne). Teksten vil så ændres til Stop overvågning af emne.

Og ja, det snyder. Boksen med flueben vildleder.

I det forum jeg nævnde ovenfor har man forneden en linie, hvor der - uden kryds eller flueben - bare står:
Overvåg dette emne for svar. => Så bliver man via e-mail adviseret om indkomne besvarelser.
Når man ikke længere er interesseret i emnet, klikker man bare på den pågældende linie. Så ændres teksten på linien til:
Stop med at overvåge dette emne. => Man får - logisk nok - så ikke længere nogen beskeder pr. e-mail.
Det virker mærkelig nok ikke så forvirrende.
Mvh.
Berndt
Berndt

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne