Det trådløse forsvandt

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Det trådløse forsvandt

Indlægaf tahoke » lør dec 05, 2009 4:44

Hej herinde.

Har problemer med min HP-bærbar der lige pludelig fra en dag til en anden ikke kan komme på det trådløse netværk, den kan dog komme på nettet via kabel.
Har for nyligt fået skiftet mainboardet på min bærbar så ved ikke om dette kan være problemet? eller måske de windows-opdateringer som er blevet foretaget?

Min bærbar kører med vista og routeren er fra stofa. Det er en scientific atlanta EPR2320r2.

Jeg har googlet en hel del om emnet men har endnu ikke kunne få besvaret mit spørgsmål, så håber at I kan hjælpe herinde.
Jeg har derudover prøvet at genstarte/reset routeren adskillige gange og mit trådløse er også sat til. Det underlige er at den tidligere i dag kunne finde der trådløse netværk samt adskillige andre i blokken men da jeg klikkede på ikonet for at aktivere det trådløse bad systemet mig om at genstarte før at dette kunne aktiveres. Da jeg fik genstartet den var alt det trådløse atter væk.

Håber virkeligt at I kan hjælpe herinde. Hvis det er - så vil jeg gerne have tingene skåret ud i pap da jeg ikke er noget computer geni og heller ikke forstår de forskellige fag termer.
tahoke

Re: Det trådløse forsvandt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 07, 2009 11:21

Jeg har desværre ikke meget tjek på brugen af trådløse netværk, men mon ikke problemet er udskiftningen af bundkortet, da dette vil give dit netkort en ny MAC-adresse.

Men du burde kunne se netværket fra den bærbare, og når du vil forbinde burde du blive bedt om at indtaste en kode. Så der må være mere, der går galt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Det trådløse forsvandt

Indlægaf tahoke » man dec 07, 2009 16:58

OK - takker for din tid. Hvis du kommer på andre mulige løsninger må du gerne skrive igen. Vil holde øje med tråden
tahoke

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne