Kan ikke modtage mails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Kan ikke modtage mails

Indlægaf Klattrup » tirs dec 15, 2009 15:57

kellhk skrev:Servernavn. :pop3.yousee.dk
Brugernavn. :kellhk@webspeed.dk

underligt, jeg har også yousee og bruger
Servernavn. : pop3.mail.dk
Brugernavn : 120*********
brugernavnet er en 12 cifret talrække fra yousee, som jeg ikke vil skrive fuldt ud, derfor *erne
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 15, 2009 16:24

Jeg har desværre ikke flere løsningsforslag. En firewall lyder som den mest sandsynlige årsag til problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 15, 2009 16:27

Klattrup skrev:
kellhk skrev:Servernavn. :pop3.yousee.dk
Brugernavn. :kellhk@webspeed.dk

underligt, jeg har også yousee og bruger
Servernavn. : pop3.mail.dk
Brugernavn : 120*********
brugernavnet er en 12 cifret talrække fra yousee, som jeg ikke vil skrive fuldt ud, derfor *erne

Jeg ringede til Yousee, og fik at vide, at det var valgfrit at bruge pop3.yousee.dk eller pop3.mail.dk. Og at brugernavnet skulle være mailadressen - jeg havde nemlig også en mistanke om, at det skulle være brugernummeret.

Men hvis brugernavnet var forkert, burde det jo udløse en fejlmeddelelse. Min mistanke er, at Thunderbird slet ikke får lov at gå på nettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » tirs dec 15, 2009 16:30

jeg kan ikke bruge pop3.yousee.dk til min mailkonto hos yousee, har ikke prøvet at ændre til mailadressen.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf kellhk » ons dec 16, 2009 0:37

Hej kim.
Tusind tak for dine svar, og din tid. Det undrer mig meget at det ikke virker. Har prøvet at slå det indbyggede firewall fra i windows 7, og AGV fra. Men uden held.

Mvh kell
kellhk

Indlægaf kellhk » ons dec 16, 2009 0:43

Hej Klattrup-
Tak for din interesse, i mit problem med modtagelse af mails. Jeg forstår det godt nok ikke. Syntes at alt er prøvet. jeg må ha fat i yousee igen i morgen. Selvom de siger, det ikke er deres mailprogram. har også prøvet at skrive mail.dk i serverindstillinger, men uden held.

Mvh Kell
kellhk

Indlægaf Frost » tors jan 14, 2010 19:39

Faldt over denne tråd efter min søgning på nettet. Kan se det er lidt siden der har været aktivitet i den, så håber lidt der er fundet en løsning.

Jeg har nemlig nøjagtig samme problem! Eneste forskel er reelt set at mit mail program er Outlook.
Jeg har prøvet at ændre de forskellige port indstillingeruden held. Jeg har slået antivirus og firewall fra.
Den sender fint og giver ej heller nogen fejlmeddelelse ved modtagelse... den reagerer blot som om der ikke er noget. Min gamle bærbare med XP og Outlook Express henter dog fint mails fra samme konto med samme indstillinger...
Frost

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 14, 2010 20:58

Og du er sikker på, at du ikke har en ekstra firewall på computeren? Langt de fleste af denne fejltype skyldes en firewall, og det er ganske ofte, at brugeren ikke ved, at de har den pågældende firewall installeret.

Hvis der er fejl i serveradressen, porten eller log in-oplysningerne, burde du få en fejlmeddelelse. Netop det, at du ikke får en fejlmeddelelse, er en kraftig indikation af, at der er en firewall på spil.

Hvilken mailudbyder bruger du?

Prøv dette: Åbn en kommandoprompt, skriv :
telnet pop3.mail.dk 110
og kopier resultatet ind her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors jan 14, 2010 22:02

Jeg kan ikke se der skulle være e andenfirewall på spil... nemlig også min første tanke. Er rimelig sikker på jeg har fået slået Norton fra og derefter Windows Firewall...

Jeg har TDC/Yousee.
Får den her, men noget siger mig det ikke var den du ledte efter :-)
"'telnet' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil."
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 14, 2010 23:00

Hvilket styresystem bruger du?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jan 14, 2010 23:02

Hm, jeg kan se, at Microsoft har valgt ikke at installere Telnet i nyere Windows-versioner. Du kan læse her (på engelsk), hvordan du installerer i Vista - og sikkert også i 7'eren:
http://windowsitpro.com/article/article ... vista.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør jan 16, 2010 10:28

Det fik Telnet til at virke.

+OK POP3MAILSERVER Winmail Mail Server POP3 ready

Jeg bruger Windows 7.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jan 16, 2010 11:39

Ok, så er porten ikke spærret. Der kan dog stadig være noget, der spærrer for Outlook, omend det nok ikke er så sandsynligt.

Hvilken port har du angivet i Outlook? Det skal være 110.

Prøv evt. at ændre på serveradressen. Nu ved jeg ikke, hvilken udbyder du bruger, men hvis det fx er TDC, så prøv at ændre pop3.mail.tdc til pop2.mail.tdc - formålet er at prøve at se, om det udløser en fejlmeddelelse.

Du kan evt. efterfølgende prøve det samme med brugernavnet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Frost » søn jan 17, 2010 22:32

Ja, porten er 110. Alle de oplysninger med port, brugernavn, adgangskoder osv. er identiske med dem jeg bruger på min gamle computer med XP. Og her modtager den fint mails... Det er derfor jeg tror det må være et eller andet i Windows 7 der giver mig problemer...
Frost

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 17, 2010 22:47

Har du prøvet med vilje at give forkerte oplysninger for at fremtvinge en fejlmeddelelse, som foreslået tidligere?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne