KompoZer/ Windows 7

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

KompoZer/ Windows 7

Indlægaf sodri » tors feb 11, 2010 9:31

Så er min hjemmeside som jeg har hos en af de store udbydere blevet hacket for 3 gang, og vil skifte udbyder. (til hvem ved jeg ikke)
Glæden er derfor stor når man finder Ludvigs hjørne og programmet KompoZer, som ser ud til at være rigtig godt.
Jeg har kigget lidt rundt på siden og fundet mange gode oplysninger.
Men kan det bruges til Windows ?

Mvh.
Søren
sodri

Re: KompoZer/ Windows 7

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 11, 2010 9:38

Ja, det fungerer fint på Windows 7. Held og lykke med at finde et andet webhotel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf sodri » tors feb 11, 2010 10:04

Tak for hurtigt svar.

Er det en besværlig proces at flytte ens nuværende adresse?
Eller er det som at flytte mobilabonnement, at den nye udbyder sørger for flytning efter man har lavet aftale med dem?
Noget man skal være opmærksom på?

Der er så mange udbydere, nogen du kan anbefale, eller sites hvor man kan se kvaliteten af dem?
sodri

Indlægaf sodri » tors feb 11, 2010 10:12

Er dit hæfte Hjemmesider med KompoZer fra Libris, trin for trin guide ligesom her på nettet?
Eller er trin for trin guiden på nettet mere opdateret?
sodri

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 11, 2010 10:26

sodri skrev:Er det en besværlig proces at flytte ens nuværende adresse?

Det kommer meget an på, hvor avanceret din hjemmeside er. Hvis du ikke bruger database eller serversideteknologi, men blot bruger "flade" html-filer, er det meget nemt. Men du skal selv gøre det. Du har forhåbentlig en lokal backup af din hjemmeside på din egen computer (ellers er det på tide at få det), og så er det reelt bare at få kopieret filerne over på den nye server.

sodri skrev:Der er så mange udbydere, nogen du kan anbefale, eller sites hvor man kan se kvaliteten af dem?

Der kan være forskel på stabiliteten - ikke mindst mellem de billige webhoteller og de dyre, der er rettet mod professionelt brug. Men til langt det meste brug er de billige tilstrækkelige. Det som man mest bør være opmærksom på er, hvor svært det er at sige abonnementet op. Der er nogle som gør det meget svært for kunderne at skifte til et andet webhotel.

I øjeblikket bruger jeg Gigahost til Ludvigs Hjørne, men jeg er ikke helt tilfreds med deres oppetid. Jeg har derfor også tegnet et abonnement hos Surftown, men jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at få flyttet alle mine hjemmesider derover. Hvis du vælger Surftown, og du vil støtte Hjørnet, så klik på deres reklame på min side, når du går ind for at tegne abonnement.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 11, 2010 10:32

sodri skrev:Er dit hæfte Hjemmesider med KompoZer fra Libris, trin for trin guide ligesom her på nettet?
Eller er trin for trin guiden på nettet mere opdateret?

Hæftet er baseret på trin for trin-guiden på hjemmesiden. Det er lidt bedre, fordi der har været en professionel redaktør inde over, og så er der lavet lidt om på nogle af tingene. Siden er ikke opdateret siden hæftet blev lavet. Dels fordi der ikke er sket noget nyt, og dels fordi jeg har en aftale om ikke at opdatere siden, så længe hæftet er i handlen.

Og så er det selvfølgelig lidt nemmere at sidde med et hæfte i hånden og med KompoZer på skærmen i stedet for hele tiden at skulle skifte mellem to forskellige programmer på skærmen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf sodri » tors feb 11, 2010 10:43

Tak for alle dine svar.
Jeg vil finde "Hjemmesider med KompoZer" hæftet og så eller begynde fra bunden.

Har desværre ikke noget backup og det der er hos one.com er ødelagt. Så det er kun min adresse der skal flyttes.
Så det er bare forfra, men som jeg ser det med muligheder i KompoZer, kan det kun blive bedre.

Og, ja så skal der tages backup.

Mvh.
Søren
sodri

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 11, 2010 11:03

sodri skrev:Har desværre ikke noget backup og det der er hos one.com er ødelagt.

Surt! Hvis det kun er domænet, du skal have flyttet, er det normalt forholdsvis nemt. Dit nye webhotel har sikkert en funktion, der kan gøre det for dig. Men hvis dns-oplysningerne hidtil er blevet håndteret af one.com, skal du muligvis også gøre ændre noget der. Jeg er ikke helt sikker på dette, fordi jeg plejer at selv styre dns-oplysningerne via Gratisdns.

Dns-oplysningerne er dem, der "oversætter" domænet til webhotellets ip-adresse, altså fx oversætter kimludvigsen.dk til 217.116.232.208
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne