omdøbning af html til php

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: omdøbning af html til php

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 18, 2010 11:37

Giv mig et link til en af filerne, så kan jeg prøve at finde fejlen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors feb 18, 2010 17:24

Jeg er gået tibage til html-filerne, for selvfølgelig når man ligger og roder med biblioteket så er der straks en der meddeler at de ikke kan komme ind, det er så gu så typisk.
Men her er min egen profil ( http://www.to-bjerg.dk/passwordpar/par/097.html ).
Ulempen er at man ikke på sin egen computer kan afprøve php-filer, men så pøt med det når bare det kan komme til at virke, men jeg har da fundet ud af at man også kan aflæse php-filer. Hvis man kunne gøre biblioteker usynlige for andre end en selv, så ville det måske løse en del problemer.
mvh.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 18, 2010 17:42

Gæst skrev:Men her er min egen profil ( http://www.to-bjerg.dk/passwordpar/par/097.html ).

Den indeholder ikke php-kode. Du er nødt til at lave en side med den php-kode, du har forsøgt at bruge, før at jeg kan fortælle dig, hvad der er forkert. Ellers kan jeg kun henvise til min beskrivelse af php-scriptet på min hjemmeside. Følger du det slavisk, vil det virke.

Vær for øvrigt opmærksom på, at du har en fejl i ovenstående side. Den indledes med et par <br>. Det må man ikke. Der må ikke være html-kode før <html>. Desuden mangler du en doctype, hvilket er ret så nødvendigt, hvis du vil have siden skal kunne vises bare nogenlunde ens i de forskellige browsere. Doctypen skal til gengæld placeres før <html>.

Gæst skrev:Ulempen er at man ikke på sin egen computer kan afprøve php-filer, men så pøt med det når bare det kan komme til at virke, men jeg har da fundet ud af at man også kan aflæse php-filer. Hvis man kunne gøre biblioteker usynlige for andre end en selv, så ville det måske løse en del problemer.

Man kan ikke aflæse php-filer, hvis de er lavet korrekt.

Man kan godt afprøve php-filer på sin egen computer ved at installere en lokal webserver, men det er nok at gøre for meget ud af det i dette tilfælde. Du kan jo evt. lege med din egen profil, indtil du har fået det til at virke, så generer du vel ikke så meget de andre. Eller du kan oprette en prøveside, som ingen andre kender.

Bibiloteker er som udgangspunkt usynlige, hvis du ikke linker til dem. Problemet er, at du vil både linke og gøre dem usynlige. Det svarer til at ville blæse med mel i munden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 18, 2010 17:53

Kim Ludvigsen skrev:Man kan ikke aflæse php-filer, hvis de er lavet korrekt.

En lille præcisering: Man kan ikke aflæse php-filer, hvis de er lavet korrekt. Til gengæld vil man altid kunne aflæse kildekoden på den færdige side, ligesom ved html-filer. Den færdige side er nemlig reelt en html-fil.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Blaamunk » tors feb 18, 2010 23:57

hej.
Indtil videre har jeg lavet en nødløsning i JavaScript og stadig i html, det funker i exploren, jeg orker ikke lige nu at gå igang med php, den øverste vil ikke rigtig følge med.
mvh.
Blaamunk

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 19, 2010 4:07

Du kan ikke lave en sikker løsning med JavaScript.

Som tidligere forklaret, så kan en korrekt lavet fil med php ikke læses af uvedkommende. Med JavaScript kan man altid bare bede om at få vist kildekoden, og så kan man se login-oplysningerne. De står frit tilgængelige i koden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » fre feb 19, 2010 10:06

Hej.
Det har Du ret i, jeg skrev også bare at det var en nødløsning med JavaScript, men kører man Explorer får man en meddelelse om adgang er nægtet.
PHP skal jeg lige eksperimentere lidt med, førend jeg er sikker på at det kører, så jeg er i gang igen med bogen, det er ret mange filer jeg skal ind og rette i, hovedfilen skal også være en PHP.
Jeg var så naiv at tro, det bare var en enkel sætning der skulle sættes ind for at det kunne køre.
Mvh.
blaamunk
Gæst

Indlægaf Blaamunk » fre feb 19, 2010 15:22

Jeg har lavet et forsøgslink http://www.to-bjerg.dk/passforsoeg/par/097.php med en php-fil men uanset hvor jeg fører slutpunktet altså ?> hen så fejler den, men som den er nu, ”kører den”.
Men jeg mener den er forkert.
En anden ting er, kan man ikke som jeg nu har lavet JavaScriptet, få annulleret ”vis kilde” på en anden måde, for den virker jo kun i Explorer.
Mvh.
Blaamunk
Blaamunk

Indlægaf Blaamunk » fre feb 19, 2010 15:34

Under </script>var der godt nok sat ind <? echo "br" ?> men det kan man ikke se når man trykker " vis kilde" men det er der.
Blaamunk

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 19, 2010 15:46

Umiddelbart ser der ikke ud til at være php-kode i filen. Men det kan selvfølgelig skyldes, at jeg netop ikke får lov at se php-kode.

Derimod kan jeg se et ældgammelt JavaScript, som kun virker i Internet Explorer. Jeg skriver ældgammelt, fordi det benytter en funktion, som alle fornuftige programmører hold op med at bruge for omkring 8 år siden. Og den har ikke noget med kodeord at gøre, det er blot et forsøg på at undgå højreklik. Et forsøg som ikke vil virke i ret mange browsere, og som enhver nemt kan omgå i Internet Explorer. Du kan jo fx prøve at se, hvad der sker, hvis du klikker på menupunktet Vis => Kilde.

Den slags højrekliksstop er simpelthen spild af tid og kan ikke bruges til andet end at genere besøgende.

Hvis du vil kodeordsbeskytte dine sider, så på med vanten. Du har allerede lavet en side, hvor det tilsyneladende virker. Så du må bare gentage for alle de andre filer, der skal beskyttes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Blaamunk » fre feb 19, 2010 16:22

Ja Du har ret, den er gammel og måske er den kun til iritation, men lidt virker den da.
Den Du siger virker, ja det gør den "måske", hvis jeg vil downloade den, men ikke i "vis kode" for jeg kan ikke placere den andre steder end der hvor jeg har, og det er kun i en enkel linje.
Ja på med vanten, det har jeg været klar over længe, men gud hvor jeg ikke har lyst, men Du har ret det skal jo gøres.
mvh.
Blaamunk
Blaamunk

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 19, 2010 16:47

Blaamunk skrev:Den Du siger virker, ja det gør den "måske", hvis jeg vil downloade den, men ikke i "vis kode" for jeg kan ikke placere den andre steder end der hvor jeg har, og det er kun i en enkel linje.

Jeg begynder at få en mistanke om, at det ikke er kodeord, du er ude efter, men at du vil forhindre andre i at se sidens kildekode.

Kodeordet virker nemlig - der er ikke tale om noget "måske", og der er ikke tale om, at andre kan se php-koderne, medmindre du laver det forkert.

Kildekoden er en helt anden historie. Populært sagt: Hvis siden kan ses, så kan man også se kildekoden. Hvis kildekoden ikke kunne ses, så ville browseren jo ikke vide, hvordan den skulle vise siden. Kildekoden er ikke php-koderne. Det er html-koderne og sidens tekst.

Hvis du ikke vil have nogen til at se din kildekode, så lad være med at lægge siderne ud på internettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Blaamunk » lør feb 20, 2010 20:51

Hej kim.
Du har ret i at jeg prøver at beskytte så meget det er muligt og der er kun et problem tilbage, de andre er løst ”så godt som” men der kender jeg problemet.
Men jeg er ved at stirre mig blind på denne fil ”<?php<frame src="http://www.to-bjerg.dk/passwordpar/parcel.php" ?> <noframes>” jeg mener jeg har prøvet alt, men alligevel ikke, det er højst sandsynlig et bagatel, men som sagt ”jeg kan ikke se den”.
Den er placeret i adgang.php, meningen var at gøre http-henvisningen usynlig, har Du løsningen? Mvh.
blaamunk
Blaamunk

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 20, 2010 21:07

Blaamunk skrev:Du har ret i at jeg prøver at beskytte så meget det er muligt og der er kun et problem tilbage, de andre er løst ”så godt som” men der kender jeg problemet.

Alle forsøg på at skjule html-kode er dømt til at mislykkes. Det er spild af tid at prøve, og du kan som tidligere nævnt kun genere de besøgende med den slags. Det stopper ikke dem, der vil kopiere.

Blaamunk skrev:Men jeg er ved at stirre mig blind på denne fil ”<?php<frame src="http://www.to-bjerg.dk/passwordpar/parcel.php" ?> <noframes>” jeg mener jeg har prøvet alt, men alligevel ikke, det er højst sandsynlig et bagatel, men som sagt ”jeg kan ikke se den”.

Du starter php med <?php men det der følger efter er html. For at virke skal der være en php-kode, fx en der "udskriver" html-koden. Det kan gøres med koden echo, altså fx:
<?php echo '<frame src="http://www.to-bjerg.dk/passwordpar/parcel.php"></noframes>'; ?>

Blaamunk skrev:Den er placeret i adgang.php, meningen var at gøre http-henvisningen usynlig, har Du løsningen?

Ovenstående får koden til at virke, men den skjuler absolut intet. Du kunne lige så godt undvære php'en. Glem nu alt om at skjule kode. Det kan du alligevel ikke. Vil du lave en adgangskode, kan du bruge php, men du kan ikke skjule html-kode, som skal vises i browseren med php eller noget andet for den sags skyld.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Blaamunk » lør feb 20, 2010 21:30

Jeg takker for denne gang, men ?> er ikke placeret det rette sted. Du mener at jeg skal opgive al den beskyttelse, men jeg opgiver ikke, det skal lykkedes på en eller anden måde.
Men tak for hjælpen, om ikke andet så har det fået mig til at få bøgerne frem fra hylden igen og jeg fortsætter, jeg har forøvrigt rettet samtlige filer og det gav så andre ideer, så jeg kan godt få snevejrsdagene til at gå, jeg behøver ikke at spørge, hvordan Du får dagene til at gå.
Men endnu engang tak for denne gang.
mvh.
blaamunk
Blaamunk

ForegåendeNæste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne