overførsel via Windows XP

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

overførsel via Windows XP

Indlægaf npm » søn feb 21, 2010 16:34

Jeg har langt om længe fået lavet en hjemmeside, faktisk 5stykker, ved brug af Kompozer, det ser efter min mening fint ud i Kompozer, jeg mener også at have fulgt hæftets, Hjemmesider med Kompozer, vejledninger og så :shock: .
Som anbefalet gik jeg til Windows Netværksstede for at overføre og som en prøve bare en side.
For nu ikke at lave en afhandling på flere sider så ligger resultatet på nettet under bi-vognen.dk.
Selv om i ikke ved hvordan siden skulle have set ud, så tror jeg det er klart at flere ting er gået galt.
Håber i har nogle forklaringer, ellers er jeg godt nok ude i den dybe sne.
Venilg hilsen
NPM
npm

Re: overførsel via Windows XP

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 21, 2010 16:51

To fejl:

1) Du har ikke fået givet stilarket en filtype. Du kalder det forside1 - omdøb det til forside1.css. Du skal efter omdøbningen ind i KompoZer og fjerne det gamle stilark (forside1) og tilføje det nye (forside1.css).

En enkelt bemærkning i denne forbindelse. Din navngivning antyder, at du har lavet et stilark specifikt til forsiden. Det er ikke hensigtsmæssigt. Du skal genbruge det samme stilark på alle sider, ellers forsvinder noget af ideen med at bruge et eksternt stilark.

2) Du har ikke fået overført stilarket til serveren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf npm » tors feb 25, 2010 18:38

hej igen
jeg ved ikke hvad der er sket men jeg mener jeg kom med et tillægsspørgsmål dagen efter dit svar og en tak for det hurtige svar, måske har jeg
ikke brugt den rigtige formular men jeg gør et nyt forsøg.

det er stadig overførsel til nettet der er problemet men:
da jeg mente jeg forstod hvad du sagde i første svar prøvede jeg at finde ud af at ændre navnet på stilarket men ak.
jeg kan ikke finde stilarket det fører til to spørgsmål:

jeg skal lige sige jeg har lavet en ny side men er havnet i samme situation som med den i første indlæg.
Jeg åbner Kompozer, åbner den side jeg skal ændre navnet på, åbner css-editoren og der er navnet "bivognen.css" men sidefanen hedder kun "bivognen".

Den "halve" side kan ses på bi-vognen.dk
Håber ikke det er alt for forvirrende og at det kommer igennem denne gang

Mvh.
npm
npm

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 25, 2010 19:03

Jeg er ikke helt med på alt, hvad du skriver. Men jeg kan se, at du har fået rettet filnavnet i sidens koder, så stilarket nu hedder bivognen.css. Så langt, så godt. Nu mangler du bare at overføre stilarket til webhotellet.

Find filen bivognen.css på din computer. Den ligger i samme mappe som din hjemmeside (index.html). Overfør derefter filen som beskrevet her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... .php#mappe

Når bivognen.css er overført, bør siden blive vist korrekt.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf npm » søn feb 28, 2010 11:50

Hej Kim.

Tafor dine svar og undskyld mit sidste lidt forvirrede brev men ud af dine svar er jeg kommet så langt at siden (forsiden) (bivognen) virker, næsten.

Jeg har et problem, link: jeg har overført næste side (malerier) med billeder men når jeg klikker på knappen Malerier på forsiden kommer beskeden
Websiden blev ikke fundet, kan du sige mig hvad jeg gør forkert? Siden hedder bi-vognen.dk

Håber du kan hjælpe
Mvh
npm
npm

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 28, 2010 12:09

Det er sådan set samme problem med med stilarket: Du mangler en filtype - denne gang dog i linket.

Åbn siden i KompoZer, placer markøren i linket Malerier, klik på Link-knappen i værktøjslinjen, så du får åbnet Link-boksen. Ret nu adressen på linket fra malerier til malerier.html - så vil det virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf npm » ons mar 03, 2010 19:55

Hej kim
Nu har jeg to sider der virker, tak for hjælpen men,
den er også gal med næste side, postkort, har du en forklaring på det,jeg har nu prøvet et par dage og mangler lidt hjælp

Mvh.
npm
npm

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 03, 2010 20:18

Her er fejlen, at siden hedder postkort.html, mens dit link hedder Postkort.html. I Windows er der ikke forskel på store og små bogstaver, men de fleste webservere kører på Linux, og dér skelnes der. Ret til et lille p i linket.

Tjek denne side med hensyn til navngivning:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-we ... #bogstaver
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf npm » tors mar 04, 2010 13:34

Hej Kim
Tak det blev lidt bedre.
Men hvad er fejlen med mine billeder de vil ikke vises på hjemmesiden? Har prøvet alt, næsten).
Et lille problem mere, jeg mangler en boks nederst på postkort-siden, hvad gør jeg.

Mvh.
npm
npm

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors mar 04, 2010 13:47

Umiddelbart ser det ud som om, du ikke har fået uploaded billederne.

Med hensyn til den manglende boks, så ved jeg ikke, hvad du mangler, og kan derfor ikke se, hvad der går galt. Tilsyneladende vises alle de bokse, der er i koden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf npm » tors mar 04, 2010 14:05

Hej igen
Det med billederne, det mærkelige er at billederne kommer fra samme mappe på mit skrivebord som dem til de to første sider, altså tilpasset i
størrelse og deefter kopieret.
Det med boksen, jeg vil gerne have en mere lige efter det sidste billede på siden, en smal en med navn og mail-adresse på samme måde som
på de første to sider, jeg fik lavet en for lidt da jeg startede og nu kan jeg ikke komme til for neden, markøren skal vel stå på siden for at taste et navn på den ny boks.

Mvh.
npm
npm

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors mar 04, 2010 14:13

Har du tjekket, om billederne kan ses i mappen på webhotellet?

Med hensyn til boksen, så kan det være svært, om ikke umuligt, at tilføje den slags efter den sidste boks i almindelig visning. Det er noget, som gerne skulle blive rettet i næste version af programmet. Du kan tilføje en boks på denne måde:

Åbn siden i KompoZer
Klik på fanen Kildekode nederst
Rul ned i bunden af siden, og find koden:
</div></body></html>
Du skal nu tilføje lidt, så du får dette resultat:
</div><div>Boksens indhold</div></body></html>
Skift til almindelig visning

Du kan nu nemt finde boksen, fordi den indeholder teksten "Boksens indhold", og du kan nu tilføje stile til boksen på samme måde som på de andre bokse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors mar 04, 2010 23:45

Hej på en sen aften.

De kan ikke ses i mappen på webhotellet, hvorfor, det vil jeg gerne forstå?

Ang. bokse, det anede mig, jeg gør som du siger men først i morgen, tak for svar og god nat.

Mvh.
npm
Gæst

Indlægaf npm » tors mar 04, 2010 23:50

Hej
Jeg kan se at jeg blev registreret som gæst, undskyld,nu er jeg logget på.
Det var bare det, god nat.

Mvh.
npm
npm

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre mar 05, 2010 0:28

Når de ikke kan ses på webhotellet, så har du ikke fået overført dem. Jeg ved ikke, hvorfor de ikke er overført, det har sandsynligvis noget at gøre med, hvordan du overfører.

Overfør dem manuelt, så skulle de komme frem på siden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne