Thunderbird giver pludselig problemer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Thunderbird giver pludselig problemer

Indlægaf ikj » man apr 27, 2009 20:16

Jeg har zonealarm som firewall, og jeg har forsøgt at finde ud af, om den blokerer for Thunderbird.
Jeg synes, jeg har været de indstillinger igennem jeg kan finde. Jeg har bla. set på alerts Log viewer under program. Her kan jeg se bl.a. Skype.exe og Google.desktop.exe, der står som blocked, men ikke Thunderbird.

mvh.
Ib
ikj

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 28, 2009 20:24

Prøv at gå ind i smtp-indstillingerne som tidligere beskrevet, og skriv så her, hvad du har stående i indstillingsvinduet.

Prøv at sende en mail, og skriv så her den nøjagtige fejlmeddelelse, du får.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf ikj » fre maj 01, 2009 15:26

Kim Ludvigsen skrev:Prøv at gå ind i smtp-indstillingerne som tidligere beskrevet, og skriv så her, hvad du har stående i indstillingsvinduet.
Indstillinger:
Beskrivelse: (ej udfyldt)
Servernavn: asmtp.mail.dk
Port: 587 Standard: 25
Sikkerhed og godkendelse
Benyt brugernavn og adgangskode: (ej hakket af)
Brug sikker forbindelse: hak ved TLS hvis muligt

Prøv at sende en mail, og skriv så her den nøjagtige fejlmeddelelse, du får.

Fejl under afsendelse af meddelelsen

Afsendelse af meddelelsen mislykkedes. Kunne ikke forbinde til SMTP-serveren asmtp.mail.dk.
Serveren er måske nede eller sat forkert op. Kontroller dine kontoindstillinger er korrekte og prøv igen.

Sådan lyder teksten altså. Har forsøgt med en anden smtp, men det lykkedes ikke.
Håber du kan hjælpe.
mvh.
Ib
ikj

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 01, 2009 20:16

Prøv at slå ZoneAlarm fra, jeg bliver mere og mere overbevist om, at det er der, problemet ligger. Jeg kan desværre ikke huske, om du kan slå ZoneAlarm fra uden at afinstallere programmet.

Du har dog også en fejl i opsætningen af smtp-indstillingerne. Du skal have flueben ud for Benyt brugernavn og adgangskode, og du skal så angive dit brugernavn (det 12-cifrede tal) ud for Brugernavn.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf ikj » lør maj 02, 2009 8:38

Jeg kunne godt slå Zonealarm fra uden at afinstallere.
Og jeg har sat flueben som anvist.
Jeg mener ikke at have en 12-cifret adgangskode, idet jeg ikke anvender TDCs mail adresser. Alligevel har jeg jo længe og uden problemer kunnet sende fra deres smtp-server, og internetforbindelsen er leveret af TDC, hvis det har nogen betydning.
mvh.
Ib
ikj

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 02, 2009 8:56

ikj skrev:Jeg kunne godt slå Zonealarm fra uden at afinstallere.

Gjorde det nogen forskel?

ikj skrev:Jeg mener ikke at have en 12-cifret adgangskode,

Det er ikke en adgangskode, det er dit brugernavn hos TDC. Hvis du ikke kan huske det, så kan du få det oplyst af TDC.

ikj skrev:idet jeg ikke anvender TDCs mail adresser.
De thar ingen betydning, du sender via TDC.

En anden mulighed er at vende tilbage og bruge smtp.mail.dk i stedet for asmtp.mail.dk i indstillingerne - så skal brugernavn og adgangskode ikke bruges. Og der skal i så fald ikke være flueben ud for Benyt brugernavn og adgangskode. Og der skal mærke ud for Nej i Brug sikker forbindelse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf ikj » lør maj 02, 2009 11:38

Nej, det gjorde ingen forskel at slå Zonealarm fra.

Jeg har talt med TDC og jeg har ikke et 12-cifret brugernavn til nogle af de mailadresser, jeg anvender, oplyser TDC.
De er ikke oprettet gennem TDC.

Jeg prøvede at gå tilbage til smtp.mail.dk, port 25, uden Zonealarm og iøvrigt som anvist. OG NU VIRKER DET!

Tusind tak for hjælpen.
Noget tyder på, at det kan have været zonealarm, som du foreslog.
Jeg vender lige tilbage, hvis jeg finder en bedre forklaring. For jeg har heller ikke pillet ved min zonealarm, da jeg pludselig ikke kunne sende mails for en uge siden.

Mange hilsner
Ib
ikj

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 02, 2009 23:11

ikj skrev:Jeg har talt med TDC og jeg har ikke et 12-cifret brugernavn til nogle af de mailadresser, jeg anvender, oplyser TDC.
De er ikke oprettet gennem TDC.

Det har ingen betydning. Det er ikke et brugernavn til de pågældende mailadresser, men dit brugernavn til TDC. asmtp.mail.dk er TDC's mailserver, det er derfor, man skal angive brugernavnet til TDC, altså det 12-cifrede tal.

Jeg ved godt, det er indviklet, men det er sådan det virker for langt de fleste. I nogle tilfælde kan man bruge andres mailservere, fx et webhotels webserver, men det har du ikke gjort.

ikj skrev:Jeg prøvede at gå tilbage til smtp.mail.dk, port 25, uden Zonealarm og iøvrigt som anvist. OG NU VIRKER DET!

Fint! Jeg har på fornemmelsen, at du sikkert har fået opdateret Thunderbird til en nyere version. ZoneAlarm og nogle andre firewalls har problemer med at genkende programmer, der er opdaterede, og så blokerer de for programmet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erha » tirs mar 23, 2010 18:00

Hej. 1.fjernet programmet 2.Jeg har hentet version 3.0 ,men når jeg så prøver at sende en mail får jeg fejlmeddelelsen som følger:
Afsendelse af meddelelsen mislykkedes.
Meddelelsen kunne ikke sendes fordi tiden for forbindelsen til SMTP-serveren smtp.cdnet.dk løb ud. Prøv igen eller kontakt din netværksadministrator.
Men jeg kan godt modtage mails uden problemer.
:?:
Hvad kan jeg have gjort forkert?
erha

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 23, 2010 18:21

Modtagelse og afsendelse af mails er ikke afhængige af hinanden, men er to forskellige ting.

Der er/har været problemer med serveren. SMTP-serveren ser ud til at svare i øjeblikket, men der er problemer med Canal Digitals hjemmeside.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf erha » tirs mar 23, 2010 18:29

Ikke forstået. Hvorfor sagde de ikke noget om det inde hos Canal Digital da jeg talte med dem i tlf.?
erha

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 23, 2010 18:43

erha skrev:Ikke forstået. Hvorfor sagde de ikke noget om det inde hos Canal Digital da jeg talte med dem i tlf.?

Det må du jo spørge dem om. Din fejlmeddelelse fortæller, at serveren er for lang tid om at svare - ligesom hjemmesiden er i øjeblikket.

Hvis ellers adressen til SMTP-serveren er korrekt, så skyldes problemet, at serveren ikke svarer hurtigt nok. Jeg har ikke mulighed for at tjekke, om smtp.cdnet.dk er den rette adresse, eftersom jeg ikke kan komme ind på hjemmesiden i øjeblikket.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 23, 2010 18:58

Det lykkedes at komme ind på hjemmesiden. Serverens adresse er ganske rigtigt smtp.cdnet.dk, så jeg vil gætte på, at problemet skyldes overbelastning af serveren. Der er i så fald ikke andet at gøre end at prøve igen senere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne