Problem med mailinglister.

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Problem med mailinglister.

Indlægaf jozdk » lør apr 03, 2010 21:49

Hej

Jeg har et problem med mine mailinglister. Jeg kan godt oprette dem, men når jeg lukker Thunderbird ned, og starter det igen - er de væk!!!!!!
Hvorfor bliver de ikke gemt, når jeg lukker ned? - det kan jeg ikke forstå.

Kan jeg have et problem med min opsætning af Thunderbird, således at Thunderbird ikke læser samme sted ved opstart, hvor mine mailinglister er gemt?
Hvis de altså bliver gemt?

Hilsen
René
jozdk

Re: Problem med mailinglister.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 03, 2010 22:05

Kan du oprette nye kontakter i den samme kontaktbog, som du forsøger at oprette mailinglisten i? Altså, så de huskes efter en genstart.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jozdk » søn apr 04, 2010 8:43

Jeg har også problemer med at oprette en ny kontakt.
Eller igen kan jeg godt oprette en kontakt, men når jeg lukker Thunderbird (3.0.4) ned, og starter den igen - er den der ikke.
Hvis jeg ikke lukker Thunderbird ned, men kun Adressebogen, og starter Adressebogen op igen, er kontakten der endnu.
Så jeg må have et problem med hvor/hvad Thunderbird indlæser ved opstart.
jozdk

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 04, 2010 10:40

Problemet er sikkert, at du ikke har skriverettigheder. Sålænge Thunderbird er åben, huskes dine ændringer. Men når Thunderbird lukkes, og skal skrive ændringerne i konfigurationsfilerne, kan det ikke lade sig gøre, og de gemmes derfor ikke.

Prøv lige at tjekke, om du kan ændre andre ting, så vi lige kan se, om det kun er adressebøgerne, eller om det er alle konfigurationsfiler. Prøv fx at ændre en indstilling i Funktioner => Indstillinger, og prøv også, om du kan få lov at installere udvidelser.

Fortæl også lige, hvilket styresystem du benytter. Og om du har overført dine indstillinger fra en anden computer/styresystem, eller om du har oprettet dine konti fra bunden her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jozdk » søn apr 04, 2010 11:46

Jeg har været inde under indstillinger, og rettet nogle ting. Og de er der begge (ændringerne) efter at jeg har lukket og startet Thunderbird igen.
Jeg kører Windows 7 - og har oprettet konti fra bunden - ikke overført fra andet program.
jozdk

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 04, 2010 12:01

Ok, så er det tilsyneladende kun adressebøgerne, der er problemer med.

Luk Thunderbird

Find din profil, som beskrevet her:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thun ... rofilmappe
(samme metode som med Windows Vista)

Tjek, om filerne med filtypen mab er skrivebeskyttede (muligvis via højreklik => Egenskaber). Hvis de er skrivebeskyttede, så fjern skrivebeskyttelsen.

Hvis de ikke er skrivebeskyttede, bliver det straks mere besværligt. Du kan prøve at eksportere adresserne i de eksisterende adressebøger og derefter importere dem i nye adressebøger for at se, om det så vil virke. Vend tilbage, hvis du skal have hjælp hertil. Du kan først lige prøve at oprette en ny adressebog, som du kalder Testadressebog - opret så en adresse i den, genstart Thunderbird for at se, om adressebogen og adressen er der.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf jozdk » søn apr 04, 2010 12:50

jeg har lidt problemer med at se, om filerne *.map er skrivebeskyttet. Jeg har taget en kopi - er vedhæftet i Mapinfo.jpg

Jeg har prøvet at rette i rettigheder, da det lille hak ikke er fremhævet. Men det kunne jeg ikke lige finde ud af.....
Vedhæftede filer
Mapinfo.jpg
jozdk

Indlægaf jozdk » søn apr 04, 2010 15:10

Lige nu har jeg fået opdateret en mailingliste......

Jeg har oprettet en ny adressebog, hvor jeg har lavet den.
Det ser ud til at virke. Har ikke gjort noget, jeg ikke har prøvet før......

Tak for hjælpen.
jozdk

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne