Flere konti forskellig skrifttype

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Flere konti forskellig skrifttype

Indlægaf Duke59 » fre apr 02, 2010 15:00

Hej Kim

Jeg har lige læst igennem flere af dine svar på andre hvor skrifttypen driller, det gør den så også hos mig, og jeg har ikke fundet dit det rigtige svar endnu, har afprøvet en del af dem det gav i mit tilfælde ikke det ønskede resultat.

Jeg har brugt TB i meget lang tid, og jeg har flere konti og jeg vil gerne at alle mine konti bruger samme skrifttype når jeg starter en nye mail, på min standart mail konti virker det fint, men når jeg skifter til at lave en ny mail fra en anden konti så skifter skrift typen tilbage til noget andet lige så snart jeg klikker min curser ned i selv boby på mailen.

måden jeg gør det på er som følger:

klikker på skriv knappen, der stater nu en ny mail op i min standart konti, jeg klikker nu på fra linien og vælger den konti som jeg vil til at skrive en mail fra, når jeg nu klikker min curser ned i body feltet og vil til at skrive så skifter den fra verdana til variabel bredde.

er der noget ved denne metode der er forkert?
hvor i indstillinger skal jeg ændre på noget sådan at indstillingerne gælder for alle konti?

God påske og på forhånd tak for hjælpen
MVH Duke59
Duke59

Re: Flere konti forskellig skrifttype

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 03, 2010 6:32

Indstillingerne for skrifttype gælder for alle konti. Der er kun én indstilling, der kan bevirke en forskel på de forskellige konti, og det er, om du skriver i HTML- eller tekst-format.

Har du formateringslinjen (til ændring af skrifttype m.m.) i begge tilfælde? Hvis den mangler, er det fordi du skriver i tekst-format. Du kan i så fald ændre indstillingen her: Funktioner => Kontoindstillinger => markér Komposition & adressering for den pågældende konto i oversigten til venstre => sæt flueben ud for Skriv meddelelser i HTML-format.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Duke59 » lør apr 03, 2010 10:29

Hej Kim

jeg har været samtlige mine konti igennem på denne indstilling og fluebenet var sat som du beskriver men ingen forskel, jeg prøvede så at fjerne fluebenet gemme indstilling og starte en mail op, få fejlen og derefter ændre indstilling tilbage med flueben sat, men det har altså ikke gjort nogen forskel.

Hva kan vi nu prøve?
Duke59

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør apr 03, 2010 10:52

Prøv lige at sende mig et par mails fra de forskellige konti, så jeg kan tjekke skrifttyperne. Skriv i hver mail, hvordan du ser skrifttypen i den pågældende mail. Send til ludvigs@kimludvigsen.dk.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Duke59 » søn apr 04, 2010 17:27

Hej Kim

så er mail sendt
Duke59

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn apr 04, 2010 18:17

I mailen med emnelinjen Skrifttyper er der angivet Verdana som skrifttype.

I mailen med emnelinjen Skrifttyper 2 er der ikke angivet en skrifttype, så her vises den skrifttype som modtageren har valgt som standard. Det skal dog tilføjes, at din signatur i denne mail angiver skrifttypen Verdana.

Du har ikke ændret noget som helst i indstillingerne, men blot valgt en anden afsender i den nye mail? I så fald tror jeg ikke, at jeg kan forklare forskellen. Dog et lille forsøg, for der er en forskel mellem de to mails - nemlig i form af de indsatte signaturer. Prøv at slå signaturerne fra for de to afsendere for at se, om der så stadig er forskel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Duke59 » man apr 05, 2010 12:19

De to mails er sendt fra forskellige konti den første er fra min standart konti, og den anden med billede er fra den konti som jeg ikke kan få til at fungere, begge er helt nye mails og ikke videresendt, og begge har hver deres signatur fil som ligger i en txt fil hvor jeg har oprettet dem dem med skrifttypen verdana, teksten jeg har skrevet til dig er godt nok den samme.

MVH Duke59
Duke59

Indlægaf Duke59 » man apr 05, 2010 12:27

har lige smidt to yderliger mails uden sig. ser ud til det virker uden dem, men hva gør jeg så lige for at få det til at virke MED sig. ???
Duke59

Indlægaf Kim Ludvigsen » man apr 05, 2010 21:25

Prøv dig først frem med at vælge skrifttyper i signaturen - og med at undlade at vælge skrifttype i signaturen. Hvis det ikke løser problemet, så kan du evt. installere udvidelsen Quicktext:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... #quicktext

Med den kan du lave "skabelon" inklusive signatur, hvor du starter med at skifte skrifttype og så indsætter markøren efter skrifttypevalget. Men det vil være lidt nørdet at lave "skabelonen", medmindre du har tjek på html-koder.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne