Meddelelsesfiltre Thunderbird - usynlige

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Re: Meddelelsesfiltre Thunderbird - usynlige

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre dec 03, 2010 17:16

Hej Helene, Kim, Valde og linux-abc.dk

Jeg fandt dette indlæg hos MozillaDanmark. Måske kan det løse problemet.http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=2&t=6008
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 03, 2010 17:20

Godt tænkt med fejlkonsollen!

Hvis ikke Jørgens forslag gør nogen forskel:

Jeg har ikke tjek på fejlmeddelelserne, men jeg er sikker på, at mindst en af gutterne ovre i MozillaDanmark kan udlede noget af dem. Inden jeg poster billedet derovre: Havde du ryddet konsollen inden, så alle meddelelserne er relateret til dette problem? Hvis ikke, så tag lige et nyt billede.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf tsnuk » lør feb 19, 2011 16:14

Nu havde jeg igen virkelig brug for at få meddelelsesfiltrene til at virke, så den fik en skalle til. Det viste sig efter at have prøvet alt muligt trail-and-error af på endnu en ubuntu med thunderbird at være en fejl, der opstod ved en bestemt e-mail konto i min profil. Det er en e-mail konto med et domæne hvori de danske specialtegn indgår (æøå). Min mailadresse lød cirka sådan her: mail.xn--xxx-tra2k.dk. Det kan filen prefs.js i min profilmappes rod åbenbart ikke håndtere. Så alle linier med henvisninger til denne e-mail konto blev slettet i prefs.js og alting virker nu. Jeg havde også problemer andre steder med dropdowns menuer, der ikke virkede og også, at den ikke kunne vise navnet på min æøå-special-konto. Jeg bruger ikke kontoen, så det betyder ikke noget, at den er slettet, men jeg ved egentlig ikke, hvad man gør, hvis man rent faktisk ville bruge en email på et æøå-domæne...måske man opretter den fra bunden påny i thunderbird....?

Under alle omstændigheder er mit problem med filtrene nu løst ;-)
Tak for hjælpen, jeg forstår godt, det var skisme en hård nød.

Mvh.
Helene
tsnuk

Indlægaf tsnuk » lør feb 19, 2011 16:15

Nu havde jeg igen virkelig brug for at få meddelelsesfiltrene til at virke, så den fik en skalle til. Det viste sig efter at have prøvet alt muligt trail-and-error af på endnu en ubuntu med thunderbird med min profil-mappe at være en fejl, der opstod ved en bestemt e-mail konto i min profil. Det er en e-mail konto med et domæne hvori de danske specialtegn indgår (æøå). Min mailadresse lød cirka sådan her: mail.xn--xxx-tra2k.dk. Det kan filen prefs.js i min profilmappes rod åbenbart ikke håndtere. Så alle linier med henvisninger til denne e-mail konto blev slettet i prefs.js og alting virker nu. Jeg havde også problemer andre steder med dropdowns menuer, der ikke virkede og også, at den ikke kunne vise navnet på min æøå-special-konto. Jeg bruger ikke kontoen, så det betyder ikke noget, at den er slettet, men jeg ved egentlig ikke, hvad man gør, hvis man rent faktisk ville bruge en email på et æøå-domæne...måske man opretter den fra bunden påny i thunderbird....?

Under alle omstændigheder er mit problem med filtrene nu løst ;-)
Tak for hjælpen, det var skisme en hård nød.

Mvh.
Helene
tsnuk

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 19, 2011 18:05

Godt fundet! Vi har lige haft en tråd hos MozillaDanmark om problemer med æøå-domæner og Thunderbird, der er åbenbart generelt problemer med dem.

Tråden er her:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=2&t=8455
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt