Hej
Jeg er helt ny i at bruge komposer. Jeg har i mange år "fusket" mig igennem med lidt selv lært HTML og lavet en hjemmesiden til vores hundeskole. Den er dog lavet i frames fordi jeg umiddelbart syntes det var den nemmeste måde at styre en menu.
Nu kunne jeg godt tænke mig at lave sitet om og modernisere det lidt, og efter at have brugt en hel dag foran alle mulige tutorials på nettet om CSS så fattede jeg ikke en dyt - indtil jeg læste din Hjemmesider med Kompozer. Det hjalp meget.
Jeg havde forestillet mig at lave en side skabelon som er en tabel med tre rækker - række et er til logo boks, række to er til menu og række tre til indholdet. Jeg har dog snydt lidt og sprunget over hvor gærdet er lavest og lavet en CSS drop down menu vha. et online program som generede koderne for mig. Det var det hurtigste.
MEN nu til mit problem:
Din vejledning har jo lært mig at lave bokse i CSS. Så jeg havde forestillet mig at den nye site skulle være unde frames, men med en boks øverst som gav logoet (jeg har lavet et billede som den henter ind) No props!
Så laver jeg to bokse mere - den ene til en horisontal menu og den anden til indhold.
Her var så midt første problem, for en dropdownmenu i menu boksen - den ville ikke tillade at menuen "rullede" ned over boksen med indhold. Så.....Kan man ikke komme uden om det? Mit umiddelbare bud er at menuen så skal ligge i samme boks som indholdet??? Men så kan jeg jo ikke give den .... class="CSSmenu"? (jeg har lagt style ind manuelt i stilark filen for hvordan layoutet skal være for menuen) eller....
Mit andet problem er at jeg jo ikke gider redigere i 100 sider, hver gang der ændres i menuen. Så jeg havde forestillet mig at selve HTML koden til menuen skulle ligge i en selvstændig html fil, som jeg så indlejrer jeg i tabellens række to? Jeg har læst at man kan bruge koden EMBED - men når jeg lægger <embed SCR="menu.htm"> sker der ingenting!
På forhånd tak for hjælpen
Maj-Britt