Via glasfiberkabel får jeg fra elværket leveret op til 30 Mb. Deraf er jeg normalt kun i stand til at få fat i 12-15 Mb til min computer. På elværket forklarer man, at det er p.g.a. af min 6 m lange - ikke voldsomt sofistikerede - ledning mellem deres "kasse" og min trådløse rooter. Så den skal naturligvis udskiftes ved lejlighed, men problemet er jo ikke stort. De 12-15 Mb er nok til mit brug. Men her det sidste par dage har jeg været voldsomt irriteret over meget sløv levering af sider. Målt med TDC's hastighedsmåler viste det sig, at jeg pludselig kun fik omkring 4 Mb ned og omkring 2 op. Jeg regnede med, at der måtte være problemer med signalet fra elværket. Men så prøvede min kone samme test med sin computer og fik resultatet 18 Mb/ 11 Mb. Altså "det normale", jeg også fik før. Så spørger jeg: Er det noget med min ca. 1½ år gamle A-book, der kan være skyld i fejlen. Jeg har lige vasket og renset den med Eusing og Adv. System Care - men uden at det gjorde nogen forskel på hastigheden. Nogen forslag??
Erik