IncrediMail program

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

IncrediMail program

Indlægaf hemming kondrup » tirs maj 03, 2011 7:19

Hej !
Jeg har i flere år brugt Incredi Mail , men jeg har nu fået et problem. Når jeg har sendt en mail så har jeg altid kunne åbne den igen i sendt post. Det kan jeg ikke mere. Der hober sig flere og flere sendte mails op i sendt post og jeg kan ikke slette dem som tidligere,
Hvad kan jeg gøre, jeg har afinstalleret programmet og geninstalleret det igen og jeg har fjernet og genindsat flueben, men intet har hjulpet.
Venlig hilsen.
Hemming kondrup.
mail : hemming.k@mail.dk
hemming kondrup

Re: IncrediMail program

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 03, 2011 8:46

Jeg bruger ikke Incredimail, så det er nok begrænset, hvor meget jeg kan hjælpe. Men hvad sker der, når du prøver at åbne en af mailene i Sendt post? Hvis du får en fejlmeddelelse, så giv os den ordrette meddelelse, da vi så kan bruge den til at søge efter løsninger på nettet.

Det samme, hvis du får en fejlmeddelelse, når du forsøger at slette en af mailene.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hemming kondrup » tirs maj 03, 2011 9:14

Kim Ludvigsen skrev:Jeg bruger ikke Incredimail, så det er nok begrænset, hvor meget jeg kan hjælpe. Men hvad sker der, når du prøver at åbne en af mailene i Sendt post? Hvis du får en fejlmeddelelse, så giv os den ordrette meddelelse, da vi så kan bruge den til at søge efter løsninger på nettet.

Det samme, hvis du får en fejlmeddelelse, når du forsøger at slette en af mailene.

Hej !
Tak for dit svar.
Når jeg klikker på en mail i sendt post Kommer timeglasset frem med et kort glimt og så sker der ikke mere og det gælder alle sendte mail.
Men hvis jeg sender en ny mail til mig selv og bagefter åbner den i sendt post så kan jeg åbne den. men ikke dagen efter.
venligst.
Hemming.
hemming kondrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 03, 2011 9:55

Jeg må desværre melde pas. Havde der været en fejlmeddelelse, havde der været lidt at gå efter, men det er svært, når der ikke sker andet end timeglasset.

Et par ting, du dog kan prøve. Jeg bruger som sagt ikke selv Incredimail, så dette er blot gæt:

Det fleste mailprogrammer indeholder en funktion til at optimere mailmapperne. Det er lidt forskelligt, hvad funktionen kaldes, det kan fx være optimere, pakke eller lignende. Prøv om du kan finde sådan en funktion, og prøv så at benytte den.

Det kan også være, der er en funktion til at reparere mailmapperne, og i så fald kan du også prøve dette.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hemming kondrup » tirs maj 03, 2011 10:35

Kim Ludvigsen skrev:Jeg må desværre melde pas. Havde der været en fejlmeddelelse, havde der været lidt at gå efter, men det er svært, når der ikke sker andet end timeglasset.

Et par ting, du dog kan prøve. Jeg bruger som sagt ikke selv Incredimail, så dette er blot gæt:

Det fleste mailprogrammer indeholder en funktion til at optimere mailmapperne. Det er lidt forskelligt, hvad funktionen kaldes, det kan fx være optimere, pakke eller lignende. Prøv om du kan finde sådan en funktion, og prøv så at benytte den.

Det kan også være, der er en funktion til at reparere mailmapperne, og i så fald kan du også prøve dette.

Tak fordit hurtige svar.
Jeg kan ikke se nogle af de funktioner du nævner i første omgang, men jeg forsøger.
En anden ting er, at den eneste grund til at jeg anvender IncrediMail er, at der popper en melding op på mit skrivebord i form af en hund eller andre efter valg
når min computer er tændt.og den bliver der indtil jeg har åbnet for at se mail.
Jeg tænker på om jeg kan lægge en lignende funktion ind i mozilla Thunderbird hvis jeg downloader den i stedet for.
jeg ved at du ved alt om dette program.
Venlig hilsen.
hemming.

Hej ! Nu er jeg rigtig grundig træt af IncrediMail programmet og beder nu om hjælp. Jeg har nu prøvet flere gange at afinstallere programmet men får følgende besked : En netværksfejl opstod ved forsøg på at læse fra filen C:/windows/INSTALLER/iNCREDImAIL.MSI Og så kan jeg ikke komme videre med at fjerne programmet.
Hvad kan jeg gøre.
venlig hilsen.
Hemming.
Senest rettet af hemming kondrup tirs maj 03, 2011 14:43, rettet i alt 1 gang.
hemming kondrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 03, 2011 14:37

Du kan ikke få hunde-animationen eller de andre meget levende animationer, som du har i Incredimail, men du kan få en mere "kedelig" meddelelse, når der er kommet ny mail.

Så vidt jeg husker (sidder ikke med Windows pt.), så vises meddelelsen kort, og herefter får du en Thunderbird-ikon i meddelelsesområdet som tegn på, at du har ulæst mail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

thunderbird

Indlægaf hemming kondrup » tirs jul 26, 2011 11:35

Thunderbird
Hej !
Nu har jeg fjernet IncrediMail programmet og installeret Mozilla Thunderbird, men jeg har et problem når jeg vil sende en mail.
jeg får nemlig besked på at min mailbox med sendt er fyldt op.
Det kan jo ikke være rigtigt når jeg lige er startet på en frisk med Thunderbird.
hvad kan jeg gøre.
Venlig hilsen.
Hemming Kondrup.
mail : hemming.k@mail.dk
hemming kondrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 26, 2011 12:18

Hvis følgende ikke hjælper, så vend lige tilbage med den præcise fejlmeddelelse.

Klik på Funktioner => Kontoindstillinger => markér Serverindstillinger i oversigten til venstre => Tjek, hvad der står ud for Servertype øverst til højre. Hvis der står POP-mailserver, så tjek, om der længere nede er flueben ud for Gem meddelelser på serveren. Fjern i så fald fluebenet.

Hvis der står IMAP øverst på siden i stedet for POP, så vend lige tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Mozilla Thunderbird

Indlægaf hemming kondrup » tirs jul 26, 2011 12:47

Hej !
Tak for svaret. Jeg har gjort som du anbefalede og jeg kan se at alt er ok. Der står POp som der skal og der er ikke et flueben sat ud for GEM meddelelse.
Jeg får følgende tekst når jeg vil sende en mail. :
Mappen sendt er fuld og kan ikke indeholde flere meddelelser. Slet gamle eller uønskede meddelelser, og optimer derefter mappen
Jeg kan se at mappen er tom og jeg har klikket på egenskaber af mappen sendt post og klikket på optimer, men intet har hjulpet.
Venlig Hilsen.
Hemming Kondrup.
hemming kondrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 26, 2011 13:38

Prøv at gå ind i indstillingerne igen:

Funktioner => Kontoindstillinger => marker Kopier & mapper => øverst til højre kan du vælge, hvor sendte mails skal placeres. Hvad har du mærke ud for, og hvad står der i rullemenuen til højre for mærket?

Du kan evt. prøve at vælge en anden mappe til sendte meddelelser, fx indbakken - bare for at se, om det kan lade sig gøre. I så fald, sæt mærke ud for Andet, og vælg Lokale mapper => Indbakke i rullemenuen.

Men husk lige at skrive de nuværende indstillinger ned, før du evt. prøver ovenstående ændring.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hemming kondrup » tirs jul 26, 2011 14:43

Hej Kim !
Tak for din tålmodighed. Nu forstår jeg ikke et pluk. Jeg har gjort alt hvad du har anvist, men nu bliver jeg nødt til at blande kortene igen.
Når jeg prøver at sende mail til mig selv for at se hvad der sker så kommer den samme besked med at mappe sendt er fuld. Men når jeg så klikker på hent, så kommer den mail jeg har sendt endda med billede jeg har sat ind. Det har jeg prøvet fire gange og hent og det fungerer, men jeg kan ikke forstå hvorfor jeg så får den meddelelse med sendt mappe fyldt op.
Venlig hilsen.
Hemming.
hemming kondrup

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 26, 2011 14:49

Ja, mailene sendes, som de skal. Men når du sender en mail, gemmes der en kopi i mappen Sendt, og det er der, det går galt.

Der kan være mange forklaringer på, hvorfor det går galt, fx at mappen er fyldt, eller at den er skrivebeskyttet, eller at der er problemer med rettigheder til mappen.

Når jeg foreslog dig at prøve at gemme dem i en anden mappe ved at ændre i indstillingerne, var det for at se, om det er muligt. Det kan give et fingerpeg om, hvorvidt det er selve mappen Sendt, der er noget galt med, eller om det er et andet problem, der driller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf ella » søn feb 09, 2014 17:24

Jeg har et problem med indcredimail. Når jeg sender mail til mine venner kommer de retur med beskeden : kan ikke afleveres og jeg må sende igen 2 eller 3 gange før det lykkes
ella

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 09, 2014 18:23

Hej Ella

Hvad står der mere i beskeden? Giv os evt. beskeden ordret, da den typisk indeholder en oplysning om, hvad der gik galt. Du kan evt, ændre mail-adresser i beskeden, så de ikke kan ses af uvedkommende. Altså, så fx "ludvigs@kimludvigsen.dk" ændres til "***@kimludvigsen.dk".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt