jyskebertel skrev:ja, jeg har oprettet et netværksted efter dine anvisninger på din hjemmeside. Du skrev, det var udmærket til at forny filer og redigere.
Det er en god metode til at overføre filer. Ikke til at redigere. Meningen med denne metode er, at man har en kopi af filerne på sin egen computer, og når man så har redigeret som ønsket, overfører man de ændrede filer og eventuelle nye billeder til netværksstedet ved hjælp af musen.
jyskebertel skrev:I Kompozer har jeg prøvet filer/åbn websted - og så skrive:
http://www.galleri16-bogense.dk - så kommer min hjemmeside frem. Men jeg kan ikke klikke på sidens links, så jeg kan redigere disse sider!
Du skal redigere siderne én ad gangen - evt. i hvert sit faneblad. KompoZer er et redigeringsprogram, så når du klikker på et link, kan du redigere det. Det virker ikke som et rigtigt link, før du ser siden i en browser. Se også sidst i dette indlæg.
jyskebertel skrev:Jeg har så prøvet, at klikke på Vis i browser...og så er det, der kommer røde kryds og (hvis jeg ikke gemmer den først) så kommer der en besked om, at jeg skal bruge et andet program til at åbne med. Og noget om, at hvis jeg ikke ventede denne forespørgsel....
Advarslen er for at forhindre slem kode i en hjemmeside i at skade din computer. Ligesom Windows advarer dig, når du vil åbne en downloadet fil. Hvis du selv har bedt om at få åbnet siden i en browser, skal du bare fortsætte, ellers skal du vælge at stoppe visningen.
Nu forstår jeg så også, hvorfor du får de røde krydser. Når du vil se siden i din browser lokalt, så sker der det, at index-siden gemmes på din computer. Men billederne ligger ikke på din computer, de ligger på nettet. De røde krydser vises fordi, billederne ikke kan findes. Hvis du i stedet vælger at gemme siden på nettet via knappen Overfør, og så ser på siden via browseren, altså ved at skrive webadressen
http://www.galleri16-bogense.dk, så vil du få vist billederne. Der er dog et lille "men". Hvis du har tilføjet nye billeder, skal de tilføjes med en relativ sti, og de skal overføres til serveren. Jeg kan ikke lige huske, om KompoZer gør dette automatisk. I værste fald skal nye billeder overføres manuelt.
jyskebertel skrev:Når jeg åbner hjemmesiden direkte i Kompozer, er det kun forsiden jeg kan redigere i (det ved jeg ikke om jeg kan)...de sider som ligger bag forsidens links, og som indeholder malerier og tekst, hvordan kan jeg få dem ind i Kompozer for redigering...ved at gøre, som du foreslår: ved at kopiere fra netværkstedet til f.eks skrivebordet?
Enten kan du kopiere det hele til din egen computer og redigere. Når du vil redigere undersiderne skal du så blot indlæse dem i KompoZer i stedet for index-filen, altså skal du indlæse filen ullaaabjerg.html, hvis du vil redigere siden med Ulla Aabjerg. Det samme, hvis du vælger at redigere direkte via Filer => Åbn websted, så skal du indtaste adressen til undersiden, altså
http://www.galleri16-bogense.dk/ullaaabjerg.html for Ulla Aabjergs side.
Du kan finde adressen til undersiderne ved at besøge dem med din browser og så kopiere adressen fra adressefeltet i browseren.
Mvh.
Kim Ludvigsen