sætte ind fra klipboard

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

sætte ind fra klipboard

Indlægaf Gæst » lør mar 03, 2007 11:11

Hej. Jeg bruger firefox som mail program, men når jeg skriver email, kan jeg ikke sætte noget ind fra klipboard. Jeg har prøvet user.js, men det vil ikke virke. Jeg har også prøvet med klipboard hjælper, virker heller ikke.
Hvad gør jeg.
Mvh Kim Hansen
Gæst

Re: sætte ind fra klipboard

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 03, 2007 11:33

Firefox har en fejl som nogle gange gør, at man ikke kan skrive i tekstfelter. Der er desværre ikke lavet en fejlrettelse, der udrydder fejlen. Men du kan heldigvis selv nemt få det til at virke igen (indtil næste gang fejlen opstår):

Minimér Firefox, og gendan derefter atter programmet. Det nemmeste er normalt at klikke to gange på Firefox-knappen i proceslinjen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » lør mar 03, 2007 11:57

Det virker heller ikke, hver gang jeg forsøger står der : Unprivileged scripts connot access Cut/Copy/Paste programatically for security reasons. Click OK to see a technical note at mozilla.org which shows you how to allow a script to access the clipboard. Og det har jeg prøvet. Det skal lige skrives, at når jeg svarer eller skal skrive en ny mail sker det i et nyt vindue
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør mar 03, 2007 22:00

Anonymous skrev:Det virker heller ikke, hver gang jeg forsøger står der : Unprivileged scripts connot access Cut/Copy/Paste programatically for security reasons. Click OK to see a technical note at mozilla.org which shows you how to allow a script to access the clipboard. Og det har jeg prøvet. Det skal lige skrives, at når jeg svarer eller skal skrive en ny mail sker det i et nyt vindue

Det er jo noget helt andet. Du må fortælle lidt mere om, hvordan du forsøger at skrive, for med ovenstående fejlmeddelelse ser det ikke ud til, at du blot forsøger at skrive i et almindeligt tekstfelt. Eller også forsøger webmailen (hvilken?) at gøre noget med et JavaScript, som ikke tillades af Firefox af sikkerhedshensyn.

Prøv også at klikke på OK for at komme videre til den tekniske forklaring, og kopier så adressen på den resulterende side herind.

Jeg må erkende, at jeg ikke har megen erfaring med webmail, så måske der er mere hjælp at hente hos Mozilladanmarks forum. Hvis du prøver derovre, vil de sikkert også gerne have svar på ovenstående.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man mar 05, 2007 18:46

Det er jo noget helt andet. Du må fortælle lidt mere om, hvordan du forsøger at skrive, for med ovenstående fejlmeddelelse ser det ikke ud til, at du blot forsøger at skrive i et almindeligt tekstfelt. Eller også forsøger webmailen (hvilken?) at gøre noget med et JavaScript, som ikke tillades af Firefox af sikkerhedshensyn.

Programmet hedder desknow, og ja, det er javascript.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 05, 2007 19:54

Anonymous skrev:Programmet hedder desknow, og ja, det er javascript.

OK, jeg kan så regne ud, at du prøver at sætte indholdet i klipbordet ind via en knap. Det får du ikke lov til af sikkerhedshensyn. Hvis det var tilladt, kunne slemme personer udnytte det til at aflæse indholdet i klipbordet, hvor der fx kunne være opbevaret personlige oplysninger. Du burde kunne kopiere og indsætte ved at bruge tastaturgenvejene Ctrl+C og Ctrl+V i stedet.

Det er muligt at ændre en indstilling i Firefox, så det bliver muligt at indsætte via JavaScript, men vær opmærksom på, at du åbner for misbrug. Du kan læse om ændringen her:
http://www.mozilla.org/editor/midasdemo ... prefs.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne