Kære Firefox (FF) venner.
Har altid brugt FF netlæser, og har vært godt fornøjd med denne, i mer end ti år. Jeg er ikke nogen særlig IT-tekniker. Og roder næsten aldrig med nogen slags indstillinger på min PC.
Men for ca. en mdr. siden, begyndte skrivingen (tastatur) at slå sig vrang. Og da kun når jeg brugte FF, og i Windows (når jeg f.eks. skal lagre lagre en fil et eller andet sted på PCën og skal give filen et navn). Uanset hvilken tast jeg trykker, kommer enten kun (et eller to eller tre q'er) andre ganger det bogstav jeg trykker, plus et eller flere q'er.
Samt (vist nok alle genvejs-taster) ville ikke lystre : faner blev lukket når de ikke skulle. Og svært ofte når jeg skulle skrive et stort bogstav, kom opp (noget som på norsk kaldes Kladdeblok (Dette er en JavaSript- kladdeblok) o.s.v. i en lang elendighed.
Jeg prøved alle slags råd jeg fant på Internet, b.a. afindstalering af Engelsk Tastatur og 8 - 10 andre mulige løsninger. Som jeg ikke lenger husker. - jo foresten der var et forslag til problemløsning jeg ikke anså mig kyndig nok til: gå ind i reg.log/reg.fil system ? og endre teksten i en eller anden fil.
Jeg kan vel altid gøre det; men da må jeg en-100%- idiot-sikret støtte fra nogen som ser sig habil på området..
Før gik det fint at skrive i Thunderbird eller i Notisblok og WordPad. Men nu har skriveproblemerne og "spredt" sig til disse også.
Har sevfølgelig foretaget en dyp-skanning med mit ellers så pålidelige Avira, uden der blev fundet noget mistænkelig. Jeg har "sat maskine tilbage" fra et gendanels-pungt, hvorfra jeg ved at pc'en ikke havde nogen problemer.
I forstår sikkert at jeg holder på at få fnat. Dette råb på hjelp til alle FF solide brugere (ser der er flere af dem inde på Ludviks hjørne). Dette indlæget har jeg måtte gå ned på bibliotek at skrive, fragte filen med hjæm, og sende fra min egen PC.
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:23.0) Gecko/20100101 Firefox/23.0