Alternativ til Dropbox

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Alternativ til Dropbox

Indlægaf JørgenB » lør nov 16, 2013 7:53

Dropbox er en sky-tjeneste til iPad og iPhone hvor man kan gennem dokumenter og regneark m.m.

Jeg har en hjemmeside hvor jeg har server plads
Ved i hvor på nettet man kan læse noget om at man selv kan bruge sin egen hjemmeside, med et eller andet program og kan gemme dokumenter og regneark og Upload fra PC. Og kan læses på sin iPad og iPhone

Jørgen

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/6.0)
JørgenB

Re: Alternativ til Dropbox

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 16, 2013 8:30

Det er et lidt komplekst spørgsmål, for det afhænger af flere faktorer. Det er fx vist de færreste webhoteller, der tillader den slags opbevaring. Hertil kommer, at det er et spørgsmål om plads - altså hvor meget du skal bruge - om formater på filerne, og hvor nemt det skal være for dig at kunne se dem på din iPad/iPhone.

Hvorfor ikke bare bruge Dropbox? Det er klart nemmere og tjenesten er netop beregnet til dette formål. Du kan have op til 5 GB, før det begynder at koste noget, hvilket burde være rigeligt til dokumenter, regneark og lignende. Jeg bruger selv dropbox med tilkøb af plads, så jeg kan synkronisere alt mellem mine computere - inklusive mobilen, hvor jeg dog kun synkroniserer nogle af tingene af pladshensyn, og fordi der er nogle ting, som jeg alligevel ikke skal bruge på mobilen.

Der findes også tjenester, der tilbyder det samme og som samtidig også tilbyder backup, og der findes tjenester, der fungerer som en ekstern harddisk. Men som du beskriver formålet, så burde Dropbox være perfekt til dig.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf JørgenB » lør nov 16, 2013 13:12

Hej igen

tak for hjælpen, du har ret, bliver nok for kompliceret
jeg holder mig til Dropbox

PS: jeg har lidt problem med Adobe Reader, der skal jeg sende en mail til mig selv
så jeg tænke bare om man kunne lave noget selv. via noget webhotel
hilsen Jørgen
JørgenB

Indlægaf JørgenB » lør nov 16, 2013 13:37

Hej igen

kan man lave en mappe på ens egen hjemmeside, for at se mappen og åben den, skal man bruge password
f.eks. en mappe med pdf filer

Jørgen
JørgenB

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 16, 2013 14:37

Det vil være meget besværligt, fordi du skal til at kode eller rode med konfigurationsfiler på webserveren for at få adgangskode på. Det vil være forholdsvis nemt at gøre det uden kode.

Men det er lidt at gå over åen efter vand. PDF-filer virker også i Dropbox, så det må være noget på dine iTing, der driller. Eller måske filerne er beskadigede? Hvad sker der, når du prøver at åbne en PDF-fil i dropbox på en af dine enheder?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » lør nov 16, 2013 15:23

en tanke: var det ikke muligt at bruge iCloud
http://www.apple.com/dk/icloud/
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing