af Kim Ludvigsen » lør nov 16, 2013 8:30
Det er et lidt komplekst spørgsmål, for det afhænger af flere faktorer. Det er fx vist de færreste webhoteller, der tillader den slags opbevaring. Hertil kommer, at det er et spørgsmål om plads - altså hvor meget du skal bruge - om formater på filerne, og hvor nemt det skal være for dig at kunne se dem på din iPad/iPhone.
Hvorfor ikke bare bruge Dropbox? Det er klart nemmere og tjenesten er netop beregnet til dette formål. Du kan have op til 5 GB, før det begynder at koste noget, hvilket burde være rigeligt til dokumenter, regneark og lignende. Jeg bruger selv dropbox med tilkøb af plads, så jeg kan synkronisere alt mellem mine computere - inklusive mobilen, hvor jeg dog kun synkroniserer nogle af tingene af pladshensyn, og fordi der er nogle ting, som jeg alligevel ikke skal bruge på mobilen.
Der findes også tjenester, der tilbyder det samme og som samtidig også tilbyder backup, og der findes tjenester, der fungerer som en ekstern harddisk. Men som du beskriver formålet, så burde Dropbox være perfekt til dig.
Mvh.
Kim Ludvigsen