af Berndt » tirs nov 12, 2013 18:56
Hej allesammen.
Jeg allierede mig med at lille firma, som tjekkede specifikationerne, jeg havde medbragt, og han var ligesom du, Kim, næsten 100% sikker på, at skærmkortet ville være OK til en bredskærm. Han ville på den baggrund skaffe en monitor hjem til mig, og den er nu ankommet. Derfor mit lidt sene svar på jeres kommentarer / forslag.
Skærmen er sluttet til PC'en og skærmkortet fungerede fint i den nye opsætning. Jeg skubbede skyderen helt over til højre, så opløsningen blev 1366 x 768 pix.- Det var åbenbart i orden. Jeg forstår bare ikke, hvordan det pludselig virker.
Det er som om, Minimer - Maximer - Luk for oven t.h. og Højttaler, Ur m.fl. forneden t.h. bare er skubbet længere ud til højre.
Der er i hvert fald en masse tom plads på bjælkerne, så jeg fx. kan give nogle mapper, bla. Foretrukne deres fulde navn tilbage. Der er plads nok t.h. for hver enkelt mappe.
Hjemmesider virker også fint med den ændrede opløsning. Kun Bilbasen (som jeg egentlig kun sjældent er inde på) opfører sig stadig på den mystiske måde: Den flotte papegøje yderst t.h. på siden kan jeg kun se halvdelen af. Først ved at zoome ud (75%), bliver hele papegøjen synlig.
Tak for jeres kommentarer og råd.
Mvh.
Berndt