Windows Funktioner vises ikke

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Windows Funktioner vises ikke

Indlægaf meretejo » fre apr 11, 2014 19:10

Hej Ludvigs Hjørne.'

Når jeg i kontrolpanel vælger "Programmer og Funktioner" / Tilføj/fjern og klikker i venstre panel på "Slå Windows Funktioner til", åbnes som sædvanen er et nyt vindue, og kort efter plejer man så at få vist Windows Funktioner, hvor man kan markere, i det tilhørende afkrydsningsfelt, om en funktion skal aktiveres.

Men i mit Windows7 vises KUN det lille vindue, hvor der øverst står: "Windows Funktioner", men det hvide felt forbliver tomt!

Jeg har søgt mange steder for at få hjælp til at rette denne mangel, men jeg tør ikke gå i gang med at bruge disse anvisninger, da jeg ikke er så sikker i at følge disse anvisninger.
Hvorfor opstår sådan en fejl? Og kan nogen her i Ludvigs Hjørne hjælpe mig.

Meretejo

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:27.0) Gecko/20100101 Firefox/27.0
meretejo
meretejo

Re: Windows Funktioner vises ikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre apr 18, 2014 14:15

Har det tidligere virket på den pågældende computer?

I så fald kan du have fået en opdatering fra Microsoft, der er fejlbehæftet, eller du kan have et andet installeret program, som driller - enten et nyinstalleret program, eller et program som er blevet opdateret.

En mulig løsning er at bruge systemgendannelse til at gendanne computeren til et gendannelsespunkt, fra før problemet opstod. Bemærk, at dette også vil påvirke andre opdateringer/ændringer, du har foretaget siden gendannelsespunktet blev oprettet. Du skal derfor sandsynligvis atter foretage disse opdateringer/ændringer.

Hvis problemet forsvinder efter en systemgendannelse, så foretag de nødvendige opdateringer/ændringer én ad gangen og tjek efter hver, om problemet er kommet tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf meretejo » søn apr 27, 2014 15:54

Kim Ludvigsen skrev:Har det tidligere virket på den pågældende computer?

I så fald kan du have fået en opdatering fra Microsoft, der er fejlbehæftet, eller du kan have et andet installeret program, som driller - enten et nyinstalleret program, eller et program som er blevet opdateret.

En mulig løsning er at bruge systemgendannelse til at gendanne computeren til et gendannelsespunkt, fra før problemet opstod. Bemærk, at dette også vil påvirke andre opdateringer/ændringer, du har foretaget siden gendannelsespunktet blev oprettet. Du skal derfor sandsynligvis atter foretage disse opdateringer/ændringer.

Hvis problemet forsvinder efter en systemgendannelse, så foretag de nødvendige opdateringer/ændringer én ad gangen og tjek efter hver, om problemet er kommet
tilbage.

---------------------------------------
Mange tak for svar. Jeg var så ked af det, for jeg er kommet til at lægge mit spørgsmål i HJÆLP TIL ALT, og der kunne jeg slet ikke se, at der var nogle svar. Men jeg havde også lagt det her, og opdagede så endeligt, at der var svar her, blev glad igen. Du skriver:
En mulig løsning er at bruge systemgendannelse til at gendanne computeren til et gendannelsespunkt

Men jeg kan heller ikke systemgendanne!!! Jeg kan slet ikke forstår, hvad der er sket med min bærbare Wind. 7. Jeg har forsøgt at finde ud af at rette / ændre i diverse funktioner, men intet hjælper. Nu tror jeg, at jeg efterhånden har lavet mere skade en gavn, hvilket bertyder, at jeg må bruge en avanceret gendannelse helt tilbage til fabrikstilstanden. Tror du det, kan lade sig gøre, hvis jeg først laver en komplet backup på en eksterne harddisk? :|
Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn apr 27, 2014 16:02

Hej meretejo

Har dus et denne artikel fra Microsoft? http://support.microsoft.com/kb/931712/da
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf bent og meretejo » tirs apr 29, 2014 9:02

Jørgen Rasmussen skrev:Hej meretejo

Har dus et denne artikel fra Microsoft? http://support.microsoft.com/kb/931712/da

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak igen for svar fra Jørgen med link til Microsoft Support, som jeg har studeret indgående.
Nu er der i mellemtiden sket det, at min skærm er begyndt at opføre sig mærkeligt. Derfor anvender jeg nu min mands bærbare med wind. 7.

MIN SKÆRM MIN SKÆRM :oops: ak du milde! Den begyndte at blive sort ned i højre hjørne ved uret. Pletten blev større og større, og samme sted blev der så brændende varm, at jeg lige på det sorte sted slet ikke kunne røre ved den, så jeg skyndte mig at slukke Pc'en. Lige i øjeblikket ved jeg slet ikke, hvad jeg skal gøre, men jeg tror, det hedder en ny bærbar :cry:
Hvordan ved man om ventilatoren kører? hvis det er den der er noget i vejen med :?:
Mvh
meretejo
bent og meretejo

Indlægaf bent og meretejo » tirs apr 29, 2014 9:02

Jørgen Rasmussen skrev:Hej meretejo

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak igen for svar fra Jørgen med link til Microsoft Support, som jeg har studeret indgående.
Nu er der i mellemtiden sket det, at min skærm er begyndt at opføre sig mærkeligt. Derfor anvender jeg nu min mands bærbare med wind. 7.

MIN SKÆRM MIN SKÆRM :oops: ak du milde! Den begyndte at blive sort ned i højre hjørne ved uret. Pletten blev større og større, og samme sted blev der så brændende varm, at jeg lige på det sorte sted slet ikke kunne røre ved den, så jeg skyndte mig at slukke Pc'en. Lige i øjeblikket ved jeg slet ikke, hvad jeg skal gøre, men jeg tror, det hedder en ny bærbar :cry:
Hvordan ved man om ventilatoren kører? hvis det er den der er noget i vejen med :?:
Mvh
meretejo
bent og meretejo

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 29, 2014 9:53

Det lyder slet ikke godt med den skærm. Jeg vil tro, at den sorte plet skyldes ødelagte pixels, sandsynligvis på grund af varmen. Jeg fik også sorte områder på skærmen på min nu kasserede bærbare. I mit tilfælde skyldtes det, at jeg fik lagt for meget tryk på skærmen, men der kom aldrig liv igen i de sorte pletter, og jeg kan forestille mig, at det også vil gælde for din skærm.

Jeg tror, der skal en fagmand til at åbne og vurdere, om der er nogen mulighed for at reparere skærmen, eller om den skal udskiftes, og så er vi måske ovre i noget, som du selv er inde på: En ny bærbar. Afhængig af, hvor gammel (og dyr) den bærbare er, kan det måske bedre betale sig med en ny i stedet for at bruge penge på at få den repareret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bent og meretejo » tirs apr 29, 2014 11:02

Kim Ludvigsen skrev:Det lyder slet ikke godt med den skærm. Jeg vil tro, at den sorte plet skyldes ødelagte pixels, sandsynligvis på grund af varmen. Jeg fik også sorte områder på skærmen på min nu kasserede bærbare. I mit tilfælde skyldtes det, at jeg fik lagt for meget tryk på skærmen, men der kom aldrig liv igen i de sorte pletter, og jeg kan forestille mig, at det også vil gælde for din skærm.

Jeg tror, der skal en fagmand til at åbne og vurdere, om der er nogen mulighed for at reparere skærmen, eller om den skal udskiftes, og så er vi måske ovre i noget, som du selv er inde på: En ny bærbar. Afhængig af, hvor gammel (og dyr) den bærbare er, kan det måske bedre betale sig med en ny i stedet for at bruge penge på at få den repareret.

-------------------------------------------------------

Tak for svar Kim.

Det kan godt være, at mit tilfælde har noget at gøre med tryk på skærmen, jeg havde nemlig lige renset den med den for snavs med skærmvæske (ganske lidt) og bagefter poleret den, og måske gnedet for hårdt på displayet. Næste gang jeg tændte den, var det så, at uvæsenet.
Som du siger, bliver det nok en ny bærbar.
Men tak foreløbig for alle svar.
Mvh
meretejo
bent og meretejo

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs apr 29, 2014 11:49

De fleste skærme kan godt tåle at blive rengjort. Jeg fik trykket anderledes hårdt på min. Den lå sammen med noget bagage i hjelmrummet på min scooter, og da det var svært at lukke sædet ned over rummet, pressede jeg bare hårdt til uden at tænke mig om.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons apr 30, 2014 22:50

Kim Ludvigsen skrev:De fleste skærme kan godt tåle at blive rengjort. Jeg fik trykket anderledes hårdt på min. Den lå sammen med noget bagage i hjelmrummet på min scooter, og da det var svært at lukke sædet ned over rummet, pressede jeg bare hårdt til uden at tænke mig om.

--------------------------------------------
Hej igen.

Tak for også det sidste svar. Ja, der er nok lidt hårdt for en skæm at blive hårdt presset og i sidste ende også dyrt for den, der presser.
Jeg bruger stadig min sårede pc med den mørke plet, for på den har jeg den tidlige version af Live Mail, der ligner Outlook Express. Jeg kan ikke udstå den senere version af Windows Live Mail med alle de underlige funktioner og ikoner (har min mand), hvor man ikke kan oprette "Brevpapir" o.l. til at pynte sine mails med. Jeg ved godt, det er noget pjat, men jeg kender rigtig mange, der elsker at bruge alle de forskellige slags brevpapir, der findes i OE.
Underligt, at Microsoft laver en så meget ringere version af mail programmerne, når mange brugere hellere vil have OE. Nå, undskyld, det var bare et sidespring.
Mvh
Joan
Gæst

Indlægaf meretejo » tors maj 01, 2014 20:17

Kim Ludvigsen skrev:Det lyder slet ikke godt med den skærm. Jeg vil tro, at den sorte plet skyldes ødelagte pixels, sandsynligvis på grund af varmen. Jeg fik også sorte områder på skærmen på min nu kasserede bærbare. I mit tilfælde skyldtes det, at jeg fik lagt for meget tryk på skærmen, men der kom aldrig liv igen i de sorte pletter, og jeg kan forestille mig, at det også vil gælde for din skærm.

Jeg tror, der skal en fagmand til at åbne og vurdere, om der er nogen mulighed for at reparere skærmen, eller om den skal udskiftes, og så er vi måske ovre i noget, som du selv er inde på:n ny bærbar. Afhængig af, hvor gammel (og dyr) den bærbare er, kan det måske bedre betale sig med en ny i stedet for at bruge penge på at få den repareret.

--------------------------------------------
Jeg tillader mig at vende tilbage til denne kommentar fra Kim Ludvigsen, fordi jeg lige vil oplyse om, at den sorte plamage (der var meget slem og dækkede det meste af dato og klokkeslæt) nu er så godt som forsvundet! Så nu spørger jeg om det er muligt, at der har været en anelse fugt, der pø om pø er tørret, så skærmen ser normal ud igen? Min bærbare fungerer for så vidt normalt, lige bortset fra, at den stadig ikke kan hente opdateringer og heller ikke kan systemgendanne.
Nu har jeg taget backup af det jeg vil gemme på memorysticks og vil gøre et forsøg med en avanceret systemgendannelse, så min pc bliver sat tilbage til fabrikationsdagen.
DET SKULLE VEL IKKE VÆRE SÅ SVÆRT VEL?????? :?
Mvh
meretejo
meretejo
meretejo

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 01, 2014 20:29

Pyyh! Det lyder som om, du har været heldig med skærmen. Min så sådan her ud, og den blev ikke bedre, tværtimod. Der kom også en stor sort plet på højre del af skærmen.

computer.jpg

Det sværeste ved at få pc'en sat tilbage til fabrikationsdagen er at huske at få backup af ALT. Glemmer du noget er det bare ærgerligt bagefter. Held og lykke med det, og meld gerne tilbage, hvordan det går. Og så må vi krydse fingre for, at dine problemer forsvinder ved en "nulstilling" af computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors maj 01, 2014 23:24

Kim Ludvigsen skrev:Pyyh! Det lyder som om, du har været heldig med skærmen. Min så sådan her ud, og den blev ikke bedre, tværtimod. Der kom også en stor sort plet på højre del af skærmen.

computer.jpg

Det sværeste ved at få pc'en sat tilbage til fabrikationsdagen er at huske at få backup af ALT. Glemmer du noget er det bare ærgerligt bagefter. Held og lykke med det, og meld gerne tilbage, hvordan det går. Og så må vi krydse fingre for, at dine problemer forsvinder ved en "nulstilling" af computeren.

----------------------------------------------------------------------------
Hej Kim.
Mange tak for svar med screenshot af din stakkels skærm, som du da har trykket rasende hårdt på. Hold da op for nogle store sorte pletter. Det gør du nok ikke mere.....

Med hensyn til at systemgendanne tilbage til fremstillingen, er det vel sådan, at jeg beholder styresystemet Windows 7 som pc'en er købt med. og de samme programmer og tilhørende ikoner på skrivebordet - ikke?
Det vel kun de data jeg selv har hentet (dokumenter, billeder o.a.) jeg skal lave backup på ikke. Jeg har oprettet Thunderbird mail program, men det kan jeg vel hente igen ikke?
Når du skriver af ALT, hvad mener du så egentligt?
Du må venligst sige til, hvis jeg stiller for mange spørgsmål!

mvh meretejo

Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 02, 2014 0:30

Ja, det er kun dine data og de programmer, du selv har installeret, der forsvinder. Med hensyn til programmer, som fx Thunderbird, så har du helt ret i, at dem kan du bare hente igen på nettet og så installere. Det er kun dine data, som du skal have lavet backup af.

Når jeg skriver ALT, så er det fordi mange glemmer at tage backup af fx mails og andre data, som ikke lige ligger i mappen Dokumenter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf meretejo » fre maj 02, 2014 9:31

Kim Ludvigsen skrev:Ja, det er kun dine data og de programmer, du selv har installeret, der forsvinder. Med hensyn til programmer, som fx Thunderbird, så har du helt ret i, at dem kan du bare hente igen på nettet og så installere. Det er kun dine data, som du skal have lavet backup af.

Når jeg skriver ALT, så er det fordi mange glemmer at tage backup af fx mails og andre data, som ikke lige ligger i mappen Dokumenter.

---------------------------------------------------
Hej Kim.
Igen et klokkeklart og tydeligt svar på nøjagtig alt det jeg behøvede at vide. 1000 TAK! :)
Jeg skal nok holde dig opdateret på, hvad jeg foretager mig i det videre forløb.

Mvh
meretejo

meretejo
meretejo

Næste

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne