kan ikke sende - modtage mails

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

kan ikke sende - modtage mails

Indlægaf Gæst » man maj 26, 2014 12:22

hejsa....

har 2 problemer... Kan ikke logge ind her mere :( min email virker åbenbart ikke mere lars@***.dk

Det andet problem er med en email klient... kan pludselig ikke sende - modtage på min firmakonto.. skidt..

den skriver ..der opstod en fejl under kopieringen af meddelsen til mappen sendt
Det er selv. Thunderbird

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/35.0.1916.114 Safari/537.36
Gæst

Re: kan ikke sende - modtage mails

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 26, 2014 12:33

Hej Lars

Jeg har forvansket din mailadresse, så den ikke høstes af spambotter. Dit brugernavn til forummet er "lars plovmann", hvis du ikke kan huske adgangskoden, kan du bestille en ny - du er tilmeldt med den mailadresse, du angav her. Men du kan jo nok ikke modtage en ny, før du lige har fået rettet de andre problemer.

Jeg tror, du har to problemer ud over problemet med at logge ind.

Det at du ikke kan sende eller modtage kan skyldes, at en firewall blokerer. Prøv at tjekke, om din firewall tillader Thunderbird. Du kan evt. fjerne tilladelsen og så give den igen, når firewallen spørger. Problemet her opstår typisk, når Thunderbird er blevet opdateret, hvorefter firewallen ikke længere kan genkende programmet.

Hvis du ikke kan finde ud af indstillingerne i din firewall, så prøv at slå den helt fra, mens du prøver at hente og sende mails. Dermed kan du se, om det er den, der driller. Husk at slå den til igen bagefter.

Fejl under kopieringen er nok et andet problem, og det opstår normalt kun, når du kan sende, så det oplever du vel ikke i øjeblikket. Lad os lige vende tilbage til dette, når du har fået hul igennem, det er trods alt det vigtigste.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man maj 26, 2014 12:39

Tak Kim, men jeg har 3 emails mere i Thunderbird og de andre virker ok... det er KUN denne ene som også kører med sin egen udgående server...

så det kan vel ikke være firewall så. Har lige prøvet igen.. kan rent faktisk godt SENDE mails fra kontoen ( nu ihvert fald) MEN de kommer ikke i sendt mappen, og den kommer heller ikke med meddelsen at den er sendt
Gæst

Indlægaf Gæst » man maj 26, 2014 12:41

Nå ja og så lige.... :)

systemet kan hverken finde mit brugernavn ELLER min email add. :( ELLERS går det godt :)
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 26, 2014 12:55

Jeg tror, din computer er forhekset :shock:

Jeg ved ikke, hvad der sker med forummet, for jeg kan sagtens finde dig, når jeg slår op i administratordelen. Har du husket at benytte små bogstaver i brugernavnet?

Nå, men til det mere alvorlige: Når nogle af dine konti virker, så er det ikke en firewall, der driller.

Kan du prøve at beskrive, hvad der sker, når du prøver at hente mails på kontoen? får du en fejlmeddelelse, og i så fald, gengiv den her. Hvis du ikke er sikker på, om der ligger mails og venter, så prøv lige at sende en til dig selv fra en af de virkende konti.

Med hensyn til afsendelse af mails, kan der være flere forskellige forklaringer. Ofte kan problemet løses ved i indstillingerne at ændre mappen de skal opbevares i:
Klik på Funktioner => Kontoindstillinger => markér Kopier & mapper under den pågældende konto i oversigten til højre.

Hvis der er valgt Mappen sendt på ..., så prøv i stedet at vælge Andet, og brug så rullemenuen til at vælge den samme mappe. Du skal muligvis genstarte Thunderbird før ændringen får virkning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man maj 26, 2014 13:01

kunne se der var en lille hængelås ved kontoen... makkede lidt rundt, og så så at DENNE mail konto er en Imap hvor de andre jeg har er pop3 kan jeg umiddelbart ændre det ??
Gæst

Indlægaf Gæst » man maj 26, 2014 13:02

forsøger jeg at hente, vil den bare ikke tilslutte info@skivedroneservice.dk som er mailadressen
Gæst

Indlægaf Gæst » man maj 26, 2014 13:06

Hmmm :( surftown skriver nu ...

Lige nu har vi nogle problemer med enkelte af vores mailservere:
http://status.surftown.com/incidents/kdbfgf1dk6r3

Vi arbejder på sagen.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 26, 2014 13:30

Ah, det kan jo være forklaringen.
Mvh.