Windows 10 Opdatering

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Windows 10 Opdatering

Indlægaf Charley » fre aug 21, 2015 12:33

Jeg har altid haft indstillingen "Adviser opdateringer, men bestem selv, hvornår og hvilke der skal hentes".
Årsag: Jeg oplevede for ofte, at store opdateringer oversteg mit "Reseda-udstyrs" kapacitet, så jeg faktisk gik mere eller mindre i stå med det jeg var i gang med, når en automatisk opdatering åbenbart kunne udkonkurrere mig mht, kapacitetsanvendelse.

Denne funktion synes jeg ikke jeg kan finde i Win 10, og iflg.diverse log-filer, ser det ud til, at intet er opdaterer siden 31.juli , hvilket i sig selv lyder helt og aldeles usandsynligt, det halvfærdig ... Microsoft har for vane at levere.

Til gengæld så jeg i en avis, at der skulle være en kritisk fejl, hvor man selv skulle fremprovokere en opdatering, men jeg kan heller ikke finde en "kontakt" til det.

Har Microsoft overtaget styring af opdateringer 100%, eller er det bare mig, der er en sinke, som ikke kan finde rundt i menuerne? :roll: Charley

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:40.0) Gecko/20100101 Firefox/40.0
Charley

Re: Windows 10 Opdatering

Indlægaf Charley » fre aug 21, 2015 18:21

Hvor herligt - efter afsendelsen af mit spørgsmål om opdatering, skulle jeg igen ved 18-tiden anvende computeren.
Idet jeg "vækkede" den, passede det åbenbart ? jeg ved ikke hvem, at opdatere ? jeg ved ikke hvad, men med det sædvanlige resultat: TOTAL BLOKERING AF COMPUTEREN i ca. 15 minutter.'
Herefter kom langt om længe en melding om genstart, der resulterede i en sort skærm i meeeeeeeeeeeeeeeeeeget laaaaaaaaaaaaaang tid, men pludselig dukke mit skrivebord op af mørket - altså ikke den normale startside med indtastning af kode, og så - KUNNE JEG IGEN IKKE FORETAGE MIG NOGET SOM HELST, WHATSOEVER!
Altså een gang til - luk, start - nu startede systemet rigtigt op, MEN VIRKER STADIG IKKE.
Ganske ligegyldigt hvad eller hvilke mapper jeg prøver at åbne, sker der intet, og processlinien er heller ikke til at vække, ligesom højreklik på skærmen for "opdatering" heller ingen effekt har.
Det minder mig faktisk om de problemer en ganske bestemt opdatering (frame-et eller andet) forårsagede i Win 7 og 8, hvorfor jeg konsekvent fravalgte skidtet (hvilket jeg som anført ikke får lejlighed til nu), men om det er det eller noget andet der forårsager, at jeg nu ikke engang kan producere en sikkerhedskopi, inden jeg igen returnere en maskine til forhandleren, selv om problemet med 99,999999% sandsynlighed er Microsoft, hvilket jeg er ved at være godt og grundigt træt af.
Siden installationen af Win 10 har jeg ikke installeret eller downloadet noget som helst, så jeg kan med sikkerhed pudse glorien, og blot konstatere, at jeg endnu engang har spildt oceaner af tid, bare for at skrive et brev.
Hvordan i alverden er Microsoft blevet førende, og bevaret førerskabet med det ufærdige makværk de har leveret, uafbrudt siden XP?
Hvordan det lykkedes mig at få åbnet browseren, og sende dette, er mig en lige så stor gåde, for processlinien er ikke synlig.
Charley :evil: :evil: :evil: :evil:
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 21, 2015 18:54

Jeg har ikke styr på Windows 10, men det lyder som om, explorer.exe ikke kører. Det er programmet, som laver mapper og proceslinjen. Prøv at åbne en kommando prompt ved at trykke på tastaturgenvejen WIndows-tast + R. I kommandovinduet skriver du explorer.exe og trykker på Enter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Charley » fre aug 21, 2015 20:59

Tak for svaret, men der var absolut intet der fungerede, og eneste reaktion ved venstre, eller højreklik på mapper, genveje, denne computer o.s.v., bevirkede kun at skærmen et øjeblik blev "sort", for derefter at vende tilbage på skrivebordet.
Det var heller ikke muligt at komme nogle vegne med "win-duet" ¨på proceslinien, da denne på et tidspunkt dukkede op (som den skulle),hvorefter jeg skyndte mig at låse den UDEN automatisk skjul, men den eneste af de på linien værende genveje der fungerede, var browseren (Mozilla)
Efter et par gange lukning og fornyet start (ikke genstart) hvor mit skrivebord fremkom med diverse "besynderligheder", ligesom værktøjslinien i Mozilla faktisk har ændret sig - bl.a. mit bogmærke til "Ludvigs hjørne", der altid er på linien, var fjernet helt - men browseren fungerede, prøvede jeg så at sætte min sikkerheds usb-nøgle i.
Computeren kvitterede ved at sige, at der var noget galt, og tilbød reparation, og, omend med nogen skepsis, satte jeg funktionen i gang. Efter meget, meget lang tid, hvor en sådan reparation burde have været færdig i lang, lang tid (normalt), måtte jeg blot konstatere, at den fortsatte med at ??? hvorfor jeg annullerede øvelsen.
Herefter udtog jeg usb-en via sikker fjernelse (selv om jeg har fået at vide at det er unødvendigt), og satte den i igen.
Nu kom svaret på reparationsøvelsen - Ingen fejl fundet - og jeg kunne læse alt på nøglen, og endnu bedre, ved at "steppe baglæns" fik jeg nu også adgang til selve c-drevet og både filer og mapper kunne fremkaldes.
Så genstartede jeg dromedaren, og nu fungerer det hele igen! Er jeg ikke genial :x men som gammel revisor er jeg egentlig ikke tilfreds med at en "fejl" retter sig selv, uden at jeg fandt ud af hvor / hvad årsagen var, så helt tilfreds er jeg ikke - :roll: Charley
Charley

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 21, 2015 21:43

Lad os krydse fingre for, at problemet ikke vender tilbage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt