Tak for svaret, men der var absolut intet der fungerede, og eneste reaktion ved venstre, eller højreklik på mapper, genveje, denne computer o.s.v., bevirkede kun at skærmen et øjeblik blev "sort", for derefter at vende tilbage på skrivebordet.
Det var heller ikke muligt at komme nogle vegne med "win-duet" ¨på proceslinien, da denne på et tidspunkt dukkede op (som den skulle),hvorefter jeg skyndte mig at låse den UDEN automatisk skjul, men den eneste af de på linien værende genveje der fungerede, var browseren (Mozilla)
Efter et par gange lukning og fornyet start (ikke genstart) hvor mit skrivebord fremkom med diverse "besynderligheder", ligesom værktøjslinien i Mozilla faktisk har ændret sig - bl.a. mit bogmærke til "Ludvigs hjørne", der altid er på linien, var fjernet helt - men browseren fungerede, prøvede jeg så at sætte min sikkerheds usb-nøgle i.
Computeren kvitterede ved at sige, at der var noget galt, og tilbød reparation, og, omend med nogen skepsis, satte jeg funktionen i gang. Efter meget, meget lang tid, hvor en sådan reparation burde have været færdig i lang, lang tid (normalt), måtte jeg blot konstatere, at den fortsatte med at ??? hvorfor jeg annullerede øvelsen.
Herefter udtog jeg usb-en via sikker fjernelse (selv om jeg har fået at vide at det er unødvendigt), og satte den i igen.
Nu kom svaret på reparationsøvelsen - Ingen fejl fundet - og jeg kunne læse alt på nøglen, og endnu bedre, ved at "steppe baglæns" fik jeg nu også adgang til selve c-drevet og både filer og mapper kunne fremkaldes.
Så genstartede jeg dromedaren, og nu fungerer det hele igen! Er jeg ikke genial

men som gammel revisor er jeg egentlig ikke tilfreds med at en "fejl" retter sig selv, uden at jeg fandt ud af hvor / hvad årsagen var, så helt tilfreds er jeg ikke -

Charley