Cd til mp3

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Cd til mp3

Indlægaf Jan » tors maj 10, 2007 15:40

Jeg har købt en mp3 afspiller. Nu vil jeg gerne have nogle af mine cd-plader der over på. Kan det lade sig gøre at konvertere dem, og i givet fald hvordan gør man?
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Cd til mp3

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 10, 2007 17:01

Jan skrev:Jeg har købt en mp3 afspiller. Nu vil jeg gerne have nogle af mine cd-plader der over på. Kan det lade sig gøre at konvertere dem, og i givet fald hvordan gør man?

Du kan sagtens konvertere dine cd'er. Du kan bruge Windows Media Player eller du kan bruge et program som fx iTunes:
http://kimludvigsen.dk/programmer-multi ... tunes.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors maj 10, 2007 17:15

Jeg har kigget på medie player, men jeg kan ikke hitte ud af det. Som du ved er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 10, 2007 17:33

Jan skrev:Jeg har kigget på medie player, men jeg kan ikke hitte ud af det. Som du ved er jeg ikke den skarpeste kniv i skuffen.

Jeg har ikke selv prøvet med Media Player, jeg ved blot, at det kan lade sig gøre. Men du kan altid downloade iTunes, der skal du bare starte programmet, smide en cd i cd-drevet og så klikke på en knap (og evt. lige først gå ind i indstillingerne og vælge den ønskede kvalitet på dine optagelser).

Tag et kig på min guide, men jeg må hellere lige nævne, at programmet er ændret siden, jeg lavede guiden, så det kan risikere at se lidt anderledes ud i den nye udgave af iTunes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors maj 10, 2007 22:27

Endnu engang, mange tak Kim. Nu dúr det skisme.
Hvad skulle sløve knive, som mig, dog gøre uden dig.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » lør maj 12, 2007 10:19

Det følgende skriver jeg til info for andre sløve knive som måtte have det samme problem som jeg havde.

Ved et tilfælde har jeg opdaget. Når man lægger en cd ind på puteren bliver den gemt som en wma fil, og denne er kompatibel med mp3. derfor kan man bare lægge dem ind på spilledåsen.
Altså var mit spørgsmål overflødigt. :oops:
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 12, 2007 10:55

Jan skrev:Ved et tilfælde har jeg opdaget. Når man lægger en cd ind på puteren bliver den gemt som en wma fil, og denne er kompatibel med mp3.

Jeg vil tro, det er Windows Media Player, der gemmer musikken på den måde. Men du skal lige vide, at wma absolut ikke er det samme som mp3. Det er to forskellige formater, hvor mp3 er det, der understøttes af flest afspillere.

Hvis din afspiller understøtter begge formater, kan det selvfølgelig være underordnet - du skal bare være opmærksom på, at hvis du senere udskifter den med en anden afspiller, vil din musik måske ikke virke. Apples iPod understøtter fx ikke wma. Det er selvfølgelig muligt senere at omforme fra ét format til et andet, men man mister lidt kvalitet i processen.

En anden ting, du skal være opmærksom på er, at wma-filer kan være beskyttede. Det er ikke et problem, hvis du har en nyere Windows Media Player, fordi den som standard har slået beskyttelsen af egne optagelser fra. Men der var en ældre udgave, hvor beskyttelsen som standard var slået til med det resultat, at brugerne havde problemer, hvis de ville flytte musikken fra computeren til en anden computer eller til en afspiller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » lør maj 12, 2007 12:01

Hej
Man kan også gøre det direkte til mp3 og manuelt, med programmet Mp3DirectCut.
Så bliver lyden i mp3 med det samme, som understøttes af de fleste. Og man kan så også vælge de numre, som man vil have.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Jan » søn maj 13, 2007 12:56

Mange tak skal i have. Her gik jeg lige og håbede på at jeg havde fattet lidt af nutidens teknologi. Men ak. Næh, det var unægteligt nemmere i midten af forrige århundrede. Da kunne man ved hjælp af: En hammer, knibtang og en stump ståltråd få selv avanceret teknologi til at virke. Men dejligt der er sådan et forum, hvor man får kvalificeret hjælp.
Endnu en gang mange tak.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Tilbage til Hjælp til alt