Alle ikoner er væk - skrivebord er blank

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Alle ikoner er væk - skrivebord er blank

Indlægaf Mutter70 » tors maj 24, 2007 10:22

Da jeg skulle starte den bærbare pc op til morgen var alle ikoner væk fra skrivebordet.

Startlinien var også væk.

Hvad kan der lige være sket
Tag mig som jeg er
Mutter70

Re: Alle ikoner er væk - skrivebord er blank

Indlægaf Mutter70 » tors maj 24, 2007 10:37

Mutter70 skrev:Da jeg skulle starte den bærbare pc op til morgen var alle ikoner væk fra skrivebordet.

Hæhæ

Et par genstarter og det hele var der igen :D
Tag mig som jeg er
Mutter70

Indlægaf nesager » tors maj 24, 2007 17:47

Mutter70 skrev:
Mutter70 skrev:Da jeg skulle starte den bærbare pc op til morgen var alle ikoner væk fra skrivebordet.

Hæhæ

Et par genstarter og det hele var der igen :D

Hej.
Har et lignende problem,hvor det ikke altid hjælper med genstarter,hvad kan jeg gøre.
Mvh. nesager
nesager

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 24, 2007 21:18

nesager skrev:Har et lignende problem,hvor det ikke altid hjælper med genstarter,hvad kan jeg gøre.

Der er tilsyneladende problemer med brugerfladen, måske fordi nogle filer er blevet beskadiget. Prøv først at scanne for virus, spyware og andre slemme programmer. Hvis computeren ikke er besmittet med den slags snavs, så kan du prøve at få Windows til at tjekke, om filerne er beskadiget og samtidig reparere dem. Det gøres ved at klikke på Start => Kør => skriv: sfc /scannow

Nedenstående side fortæller lidt nærmere om funktionen:
http://www.young-andersen.dk/WindowsXP.aspx
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf nesager » tors maj 24, 2007 22:39

Hej Kim.
Tak for dit forslag,har nu prøvet men den ber om Xp Pro og det er ikke den jeg har er der kun måden på den side du henviser til der kan bruges eller er der en anden løsning.det andet er vist mere en min hjerne kan finde ud af.
Mvh. nesager
nesager

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 24, 2007 22:44

nesager skrev:Tak for dit forslag,har nu prøvet men den ber om Xp Pro og det er ikke den jeg har er der kun måden på den side du henviser til der kan bruges eller er der en anden løsning.det andet er vist mere en min hjerne kan finde ud af.

Jeg har aldrig selv haft brug for at bruge funktionen, men den burde da ikke bede om en anden cd, end den Windows du har installeret.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » tors maj 24, 2007 23:03

Kim Ludvigsen skrev: men den burde da ikke bede om en anden cd, end den Windows du har installeret.

Det er ikke alle der får en cd ,ed mår de køber en maskine med xp på, f.eks. er der på HP's maskiner kun en genoprettelses partition, samt et program i installationen til at lave et genoprettelses-cd/dvd sæt, sådan et sæt laver kun maskinen som den var da man købte den (med alt eventuelt ekstra gøgl ala norton antivirus)
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf nesager » tors maj 24, 2007 23:54

Kim Ludvigsen skrev:
nesager skrev:Tak for dit forslag,har nu prøvet men den ber om Xp Pro og det er ikke den jeg har er der kun måden på den side du henviser til der kan bruges eller er der en anden løsning.det andet er vist mere en min hjerne kan finde ud af.

Jeg har aldrig selv haft brug for at bruge funktionen, men den burde da ikke bede om en anden cd, end den Windows du har installeret.

Hej igen.
Den ber også om cd,en med Xp pro service pak 2.
Så det ender vist med at jeg må formatere og starte påny.
Mvh. nesager
nesager

Tilbage til Hjælp til alt