hjælp til Jalbum

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

hjælp til Jalbum

Indlægaf Rikke » man nov 26, 2007 18:43

Hej

Kan nogen hjælpe mig???

Jeg har tidligere (for meget længe siden) lavet et album til hjemmeside med programmet jalbum.

Nu skal jeg så lave et nyt album, men selv om jeg kan hente billederne ind i programmet, vil det ikke danne et album :( , er der nogen der evt. kan hjælpe med hvordan jeg får startet med at danne et katalog??

Venlig hilsen

Rikke
Rikke

Re: hjælp til Jalbum

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons nov 28, 2007 12:36

Rikke skrev:Nu skal jeg så lave et nyt album, men selv om jeg kan hente billederne ind i programmet, vil det ikke danne et album :( , er der nogen der evt. kan hjælpe med hvordan jeg får startet med at danne et katalog??

Det vil sige, du kan se billederne inde i JAlbum, og du har valgt et album? Får du nogen fejlmeddelelse?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: hjælp til Jalbum

Indlægaf Rikke » lør dec 01, 2007 12:36

Kim Ludvigsen skrev:
Rikke skrev:Nu skal jeg så lave et nyt album, men selv om jeg kan hente billederne ind i programmet, vil det ikke danne et album :( , er der nogen der evt. kan hjælpe med hvordan jeg får startet med at danne et katalog??

Det vil sige, du kan se billederne inde i JAlbum, og du har valgt et album? Får du nogen fejlmeddelelse?

Ja, jeg kan se billederne og jeg har valgt album i indstillingerne!
Der kommer et vindue op der siger: der er ikke dannet noget katalog!

Jeg tror det er min start den er gal med.

/Rikke
Rikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 01, 2007 21:37

Jeg har lige prøvet at lave en ren installation af JAlbum, åbnet en mappe med billeder, og klikket på Dan album (uden at røre nogen indstillinger i programmet). Og det virker fint. Jeg tør desværre ikke sige, hvad der går galt hos dig.

Kan du risikere ikke at have skriveadgang i billedmappen?

Prøv evt. at afinstallere JAlbum, hent den nyeste version fra hjemmesiden og installer den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Rikke » søn dec 02, 2007 11:07

Kim Ludvigsen skrev:Jeg har lige prøvet at lave en ren installation af JAlbum, åbnet en mappe med billeder, og klikket på Dan album (uden at røre nogen indstillinger i programmet). Og det virker fint. Jeg tør desværre ikke sige, hvad der går galt hos dig.

Prøv evt. at afinstallere JAlbum, hent den nyeste version fra hjemmesiden og installer den.

Hej Kim

Tak for dine hurtige svar.

Jeg er eneste bruger af computeren så jeg har adgang.
Jeg har lige hentet den nyeste version af JAlbum, men nu vil jeg prøve helt forfra som du foreslår, altså fjerner alt det gamle og starter forfra, jeg håber så det hjælper, da det jo gerne skulle være det samme album som det vi har på hjemmesiden i forvejen.

I øvrigt en kanon god side du har, jeg har brugt flere af dine gode råd :D

Venlig hilsen

Rikke
Rikke

Juleknas

Indlægaf Tom Petersen » søn dec 02, 2007 21:52

Hej!, jeg har hentet programmet Jalbum og har lavet albumet osv osv! men jeg kan ikke oploade det på min sid! hvis jeg feks trykker vis album så viser den adresselink sådan her C:\Documents and Settings\Tom Petersen\Dokumenter\My Albums\Buller\album\index.html men dette link kan jeg jo ikke bruge til noget på min hjemmeside så er det kun mig selv der kan se billeder, hvis jeg oploader albumet som fil på min hjemmeside som ligger på webbyen.dk kan den ikke vises korekt det vil sige billeder og link ikke fungerer ordentligt? hva gør jeg galt og kan det virkelig passe jeg ikke kan bruge albumet på webbyen!

Hilsen Tom Petersen P's håber dt kan bruges på webbyen for synes virkelig det er et flot design af fotoalbum samt nemt at håndtere ved at skifte billeder samt man kan ha mapper liggende med forskellige katogorier. :!:
Tom Petersen

Re: Juleknas

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 03, 2007 5:04

Tom Petersen skrev:Hej!, jeg har hentet programmet Jalbum og har lavet albumet osv osv! men jeg kan ikke oploade det på min sid!

Hvordan prøver du at uploade albummet? Og tillader din abonnement hos Webbyen den slags? Så vidt jeg kan forstå, er nogle af dem begrænset til, hvad Webbyen selv tilbyder.

Tom Petersen skrev: hvis jeg feks trykker vis album så viser den adresselink sådan her C:\Documents and Settings\Tom Petersen\Dokumenter\My Albums\Buller\album\index.html

Det er helt normalt, fordi siden ligger hos dig selv. Alle adresserne i filerne skulle gerne være virke, hvis du uploader filer og undermapper, som de ligger hos dig.

I ovenstående tilfælde er det mappem "album" og alle dens undermapper, der skal uploades. Hvis du ikke bruger uploadfunktionen i JAlbum kan du evt. omdøbe mappen til noget mere sigende (fx buller), inden du uploader den. Når du skal se albummet på Webbyen skal du indtaste "dinhjemmesideadresse.dk/album/index.html. Men det forudsætter som sagt, at du har lov til den slags på dit abonnement.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Rikke » man dec 03, 2007 18:55

Rikke skrev:
Kim Ludvigsen skrev:Jeg har lige prøvet at lave en ren installation af JAlbum, åbnet en mappe med billeder, og klikket på Dan album (uden at røre nogen indstillinger i programmet). Og det virker fint. Jeg tør desværre ikke sige, hvad der går galt hos dig.

Hej Kim

Tak for dine hurtige svar.

Jeg er eneste bruger af computeren så jeg har adgang.
Jeg har lige hentet den nyeste version af JAlbum, men nu vil jeg prøve helt forfra som du foreslår, altså fjerner alt det gamle og starter forfra, jeg håber så det hjælper, da det jo gerne skulle være det samme album som det vi har på hjemmesiden i forvejen.

I øvrigt en kanon god side du har, jeg har brugt flere af dine gode råd :D

Venlig hilsen

Rikke

Hej Igen Kim

Nu har jeg prøvet at gøre som du sagde, men har desværre stadig problemer, jeg har lavet et screen shot, hvor det viser hvad der sker når jeg forsøger at lave et nyt album.

Har du evt. en mail adresse jeg kan sende det til?

Du er velkommen til at kontakte mig via min mail, som er rikke@polski.dk

Venlig hilsen

Rikke
Rikke

Indlægaf Kim Ludvigsen » man dec 03, 2007 20:11

Rikke skrev:Har du evt. en mail adresse jeg kan sende det til?

Hvis du klikker på knappen email nederst i dette indlæg, så får du åbnet en ny mail med min adresse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt