af Kim Ludvigsen » lør dec 15, 2007 1:18
Jeg kender ikke AVGs sikkerhedspakke, kun antivirusprogrammet. Når først antivirusprogrammet er installeret, skal du ikke tænke mere på det. Det opdaterer automatisk sig selv med nye difinitioner hver dag. Og mens mange har oplevet, at Norton sluger mange systemresourcer, så er AVG ikke ret krævende.
Et relevant spørgsmål er så, om AVG er lige så god til at fange virus som Norton. Og der må jeg blive dig svar skyldig. Der kommer hele tiden nye test, hvor de forskellige programmer mere eller mindre skiftes til at være bedst. For et par år siden lå AVG som regel blandt de bedste, men det har ikke været så godt i de nyeste test (af dem jeg har set). Betalingsprogrammet Kaspersky plejer vist at ligge ganske pænt i de fleste test.
Men det vigtigste er, at man bruger omtanke, og fx ikke installerer programmer fra useriøse steder, ligesom man ikke skal klikke på vedhæftede filer, medmindre man har helt styr på, hvad de indeholder. Dermed bliver antivirusprogrammet blot en bagstopper, og så er det ikke helt så vigtigt om det ligger først eller femte i en test.
Mvh.
Kim Ludvigsen