Kan AVG hamle op med Norton Internet Security ?

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan AVG hamle op med Norton Internet Security ?

Indlægaf Plovmanden » fre dec 14, 2007 22:55

God aften

Vi har Norton Internet Security 2007, som var på PCen, som et 90 dages abonnement, og det er altså udløbet for 14 dage siden, og vi har ikke fået det fornyet endnu. Det har ellers fungeret upåklageligt, det er ikke det, men hvis man kan spare en Plovmand, så er det jo altid rart.

Så AVG omtalt positivt på siden. Er det på højde med Norton? og lige så let at bruge. Ja, jeg vil lige være helt sikker.

Hej
Plovmanden
Plovmanden

Re: Kan AVG hamle op med Norton Internet Security ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 15, 2007 1:18

Jeg kender ikke AVGs sikkerhedspakke, kun antivirusprogrammet. Når først antivirusprogrammet er installeret, skal du ikke tænke mere på det. Det opdaterer automatisk sig selv med nye difinitioner hver dag. Og mens mange har oplevet, at Norton sluger mange systemresourcer, så er AVG ikke ret krævende.

Et relevant spørgsmål er så, om AVG er lige så god til at fange virus som Norton. Og der må jeg blive dig svar skyldig. Der kommer hele tiden nye test, hvor de forskellige programmer mere eller mindre skiftes til at være bedst. For et par år siden lå AVG som regel blandt de bedste, men det har ikke været så godt i de nyeste test (af dem jeg har set). Betalingsprogrammet Kaspersky plejer vist at ligge ganske pænt i de fleste test.

Men det vigtigste er, at man bruger omtanke, og fx ikke installerer programmer fra useriøse steder, ligesom man ikke skal klikke på vedhæftede filer, medmindre man har helt styr på, hvad de indeholder. Dermed bliver antivirusprogrammet blot en bagstopper, og så er det ikke helt så vigtigt om det ligger først eller femte i en test.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Karl Erik » lør dec 15, 2007 16:00

Du skal også være opmærksom på at Norton Internet Security indeholder både antivirus, antiphishing, firewall og beskyttelse mod spyware. Den gratis del af AVG indholder kun antivirus.

Vil du have hele pakken skal du betale.
Karl Erik
Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Indlægaf Gæst » fre jan 11, 2008 14:06

Du kan faktisk læse mere om sikkerhed på denne tråd > http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43356
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 11, 2008 15:37

Anonymous skrev:Du kan faktisk læse mere om sikkerhed på denne tråd > http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43356

Han lægger dog ud med en noget fantastisk påstand: "I dag vil en ubeskyttet computer der har adgang til internettet overleve i ca. 6 minutter".

En computer uden beskyttelsesprogrammer kan sagtens overleve i årevis. Men hvis man ikke er sikker på, hvordan man skal opføre sig, eller hvis andre med adgang til computeren ikke ved, hvordan de skal opføre sig. Så er beskyttelsesprogrammer en ganske god ide.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » fre jan 11, 2008 16:04

Jeg elsker de lange minutter, som ikke passer med mine computeres ur :D
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne