Siden bruger ikke rammer i øjeblikket. Den bruger tabeller, og når man tjekker koden, ser det ud som om, det er længe siden, den blev lavet. Men den fungerer da.
Jeg vil være ærlig, og foreslå dig, at du ikke ændrer siden. Gør dig selv - og dine kunstnervenner - en stor tjeneste: Lad være med at lave flere sider, før du har fået bedre tjek på at lave hjemmesider.
Ændring af Elis side kræver mere viden, end du har i øjeblikket, så du kan kun risikere at gøre siden dårligere. Når du skal lave sider for andre, er du nødt til at sætte dig ind i grundbegreberne for
html og
css og også andre teknologier som fx
ssi, php eller asp som fx kan bruges til at lave en menu, der kan genbruges på flere sider. I øjeblikket bruger siden asp til søgefunktionen.
Linkene i ovenstående fører til begynderguider i de forskellige teknologier, men det vil klart være en fordel med endnu bedre kendskab til teknologierne, end begynderguiderne giver.
Og én ting er teknologien bag en hjemmeside, det er også vigtigt at kunne lave layout, især når det drejer sig om kunstværker. De skal præsenteres så indbydende som muligt. Personligt ville jeg slet ikke turde give mig i kast med den slags - jeg kan kun lave kedelige sider.
Prøv at tjekke nogle af de mange layouts, du finder på
css Zen Garden. Klik på linkene ude til højre for at se den samme side udsat for forskellige layouts. Det er den slags visuel opfindsomhed, du er nødt til at beherske for at kunne lave en hjemmeside, der yder kunstværker retfærdighed.
Mvh.
Kim Ludvigsen