redigere menu i 1-1-2-1 skabelon kompozer

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

redigere menu i 1-1-2-1 skabelon kompozer

Indlægaf Bouledoxz » man jan 26, 2009 15:22

Hej Kim!

Jeg er i gang med at lave et website ud fra din skabelon 1-1-2-1. Jeg er gået lidt i stå ved redigering af menuen. Jeg skal have flere menupunkter og er klar over at jeg skal ændre i %, eks. 16.67 osv. afhængig af antallet af menupunkter. Men, hvilke andre punkter skal jeg ind og pille ved, for det virker ikke som om det er det eneste. Efter eksempelvis at have skrevet 16.67% mangler der farve til sidste menupunkt og et enkelt menupunkt får ikke vist farve når man bevæger sig henover det med musen.

På forhånd tak!
Bouledoxz

Re: redigere menu i 1-1-2-1 skabelon kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 26, 2009 15:32

Prøv lige allerførst med 16.6% i stedet for 16.7%. Hvis det ikke hjælper, vil det være en stor hjælp, hvis du har mulighed for at uploade siden, så jeg kan se den.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bouledoxz » ons jan 28, 2009 14:54

Hej Kim!

Nu prøvede jeg at uploade en index.html under mit domæne outstand1ng.dk og så støtte jeg på et andet problem. Siden kommer kun over som alm. kedelig tekst. Se http://www.outstand1ng.dk/index.html

Hvad går der galt her? Når jeg får det til at virke, vil jeg lægge en fil over, hvor jeg viser mit problem med menuen.

Kenneth
bouledoxz

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 28, 2009 15:05

Du mangler at få overført stilarket. Du kan evt. overføre stilarket med det ftp-program eller ved at oprette en mappe med dit webhotel:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... .php#mappe
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf bouledoxz » ons jan 28, 2009 15:43

Hej igen Kim!

Ja, stilarket skal jeg selvfølgelig have over og det har jeg gjort nu. Mine to billeder i logofeltet får jeg dog ikke frem (de er bare markeret som to krydser). Hvordan får jeg det?

Ved at føre musen over det ene af menupunkterne kan du se at den orange farve ikke dukker op.

Kenneth
bouledoxz

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 28, 2009 16:38

bouledoxz skrev:Ja, stilarket skal jeg selvfølgelig have over og det har jeg gjort nu. Mine to billeder i logofeltet får jeg dog ikke frem (de er bare markeret som to krydser). Hvordan får jeg det?

Du har ikke fået indsat og overført billederne korrekt. Så vidt jeg kan se i koden, henvises til billeder på din egen computer i stedet for på serveren. Du skal altså både have ændret henvisningen og du skal have uploadet billederne.

Når du laver siden på din egen computer, så flyt først billederne til samme mappe, som du har siden liggende i (eller evt. en undermappe), og indsæt derefter billederne. Og når du overfører, skal du vælge at medtage billeder - ellers skal du overføre dem manuelt, som du gjorde med stilarket.

En ekstra bemærkning: Jeg kan se, at du i øjeblikket benytter filnavne som "OP banner1.jpg" - det er en dårlig ide, da det kan give problemer på nogle webservere. Benyt kun små bogstaver og lad være med at bruge mellemrum. Undgå også de specielle danske tegn: æ, ø og å. Du kan evt. bruge "_" i stedet for mellemrum, fx: "op_banner1.jpg"

bouledoxz skrev:Ved at føre musen over det ene af menupunkterne kan du se at den orange farve ikke dukker op.

Det er fordi, du ikke har lavet et link på menupunktet. Lav et link, så vil det virke.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tors jan 29, 2009 9:48

Hej Kenneth

Til din orientering vil jeg fortælle at jeg sprang over teksten i den blå boks til højre. Med den mørke baggrund og sort tekst bliver det alt for svært for mig at læse. Vil foreslå du ændre enten baggrund eller tekstfarve.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne